مهمترین ویژگی دوربین عکاسی حرفه ای چیست؟

عکاسان حرفه ای از دوربین هایی با ویژگی متناسب با کار خود استفاده می کنند اما یک ویژگی مهم برای یک عکاسی حرفه ای در بین دیگر ویژگی ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دوربین/ ویزه عیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وضوح تصویر از ابتدای ورود دوربین های عکاسی همیشه یکی از مهمترین مشخصات دوربین های این حوزه از هنر بوده است به گونه ای که بسیار از شرکت های بزرگ و سازنده دوربین های عکاسی حتی بر افزایش اندک در مقدار وضوح تصویر محصولات جدید خود با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ دارند.

این ویژگی مهم یکی از عوامل فروش دوربین های عکاسی است و در بازار کنونی دوربین ها و پیشرفت های این صنعت تولیدی دوربین های هوشمند و دیجیتالی از نظر میزان مگاپیکسل با دوربین ها معمولی در رقابت هستند.

اما سوال اینجاست با توجه به اهمیت وضوح تصویر مقدار مگاپیکسل دوربین باید چه عددی را نشان دهد تا بتوان یک عکس خوب را گرفت و لحظه ای را ثبت کرد؟ هرچند که عوامل دیگری نیز در کیفیت تصویر موثر هستند اما عدد نشان دهنده مگاپیکسل یکی از شاخص ترین آنها است از این رو برای کاربران دارای اهمیت است.

پاسخ را باید اینگونه بیان کرد که میزان مگاپیکسل مورد نیاز برای دوربین عکاسی شما به نوع استفاده تان از دوربین و تخصص بر روی سوژه های عکاسی بستگی دارد، عکاسی میکرو، عکاسی برای مجلات و بیلبورها، عکاسی های خبری و ... هر کدام یک درجه از وضوح تصویر را باید داشته باشند، اگر شما یک عکاس معمولی هستید حتی با دوربین گوشی هوشمند خود نیز می توانید عکس های خوبی ثبت کنید.

نکته مهم دیگر در انتخاب یک دوربین حرفه ای سایز سنسور استفاده شده است سنسورهای گوشی های هوشمند کمتر از 5 میلی متر هستند، اگر این گوشی با سنسور کوچکش وضوح تصویری 20 مگاپیکسلی داشته باشد ابعاد پیکسل های آن کوچکتر از دوربین عکاسی با وضوح تصویر 20 مگاپیکسلی خواهد بود. هرچه سایز پیکسل ها کمتر باشدامکان به هم ریختگی رنگ تصویر بیشتر می شود زیرا پیکسل هایی با سایز بزرگتر نور بیشتری را جذب می کنند و دقت تصویر را افزایش می دهند.

دریچه دیافراگم نیز مشخصه دیگری است که در گرفتن یک عکی حرفه ای به شما کمک می کند، بر اساس میزان گشودگی دریچه دیافراگم می توانید شدت نور دریافتی را توسط لنز کنترل نمایید که خود بر کیفیت تصویر تاثیر خواهد گذاشت.

اما اینکه دقیقا از چه میزان مگاپیکسل برای عکاسی باید استفاده کرد همانطور که گفته شد باید به نوع استفاده تا از دوربین و سوژه های مورد نظر برای عکاسی رجوع کنید، هرچند میزان مگاپیکسل بر حجم تصویر موثر است و کاهش حجم موجل افت کیفیت می شود اما خوشبختانه نرم افزارهای متعددی برای کاهش حجم فایل بدون از دست رفتن کیفیت طراحی شده اند، پس با خیال راحت عکاسی کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.