نخستین جلسه وزارت دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی برگزار شد

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که ایجاد بورد تعیینات افسران ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی، یکی از عمده‌ترین خلاها را در سیاست و نظام تعیینات کادرهای ارشد قوای دفاعی و امنیتی پر می‌کند.

نخستین جلسه وزارت دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نخستین جلسه معرفی رییس و اعضای بورد عالی نظارت بر تعیینات منسوبین ارشد قوای دفاعی و امنیتی به ریاست ریاست محمداشرف غنی رییس کشور در ارگ دایر گردید.

در این جلسه که به‌منظور تشریح و توضیح اهداف و برنامه‌های آینده‌محور این بورد دایر گردید، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، وزرای سکتور دفاعی و امنیتی، امرالله صالح وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امینتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد دفاعی و امنیتی و اعضای این بورد نیز حضور داشتند.

رییس‌جمهور کشور، ضمن تشکر از رییس و اعضای بورد، این روز را روز مهم و حساس در تاریخ اصلاحات سکتور دفاعی و امنیتی خواند، و برای رییس و اعضای این بورد در وظایف محوله‌شان آرزوی موفقیت نمود. 

آقای غنی، تجمع نخبگان دفاعی و امنیتی را یک‌اتاق فکر عنوان کرده خاطرنشان ساخت که این اتاق فکر، مسوولیت آوردن اصلاحات لازم در امور اصلاحات سکتور امنیتی و ارتقای افسران ارشد نیروهای دفاعی را به‌عهده داشته و در زمینه تطبیق و تحقق برنامه‌های هدفمند و سازنده در امور اصلاحات سکتور امنیتی، از پشتیبانی کامل سیاسی حکومت وحدت ملی برخوردار می‌باشد.

محمد اشرف غنی، دیدگاه‌های سازنده رئیس و اعضای بورد تعیینات افسران ارشد دفاعی و امنیتی را، که برخواسته از اندوخته‌ها و تجربۀ سال‌ها کار آن‌ها در ساحه امنیتی بوده، در تحقق پلان انکشافی چهارسالۀ نیروهای دفاعی و امنیتی، مهم و ارزنده خواند. 

این بورد به‌منظور نهادینه ساختن یک‌نظام شایسته‌سالار، نظارت و ارزیابی دقیق و همه جانبه از ترفیع و انفصال افسران بلندرتبه نیروهای دفاعی و امنیتی، مطالعه سیستم دفاعی و امنیتی، تسریع پروسۀ اصلاحات سکتور امنیتی و ارتقای کادر رهبری ارگان‌های دفاعی و امنیتی ایجاد گردیده است. 

ایجاد بورد تعیینات افسران ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی، یکی از عمده‌ترین خلاها را در سیاست و نظام تعیینات کادرهای ارشد قوای دفاعی و امنیتی پر می‌کند. برنامه ایجاد بورد تعیینات، شامل ایجاد نظام جدید گزینش و پرورش کادرها و افسران عالی‌رتبه نهادهای دفاعی و امنیتی کشور می‌باشد.

هدف از ایجاد بورد عالی نظارت بر تعیین افسران ارشد ارگان‌های دفاعی و امنیتی، تهداب‌گذاری و چارچوب یک‌سیاست کادری مبنی بر ایجاد یک‌نظام خاص گزینشی افسران عالی‌رتبه قوای دفاعی و امنیتی کشور جهت دور نگهداری سکتور امنیتی از گزینش‌های سلیقه‌یی، مداخله‌های سیاسی، حزبی است که باتوجه به اصل شایسته‌سالاری، دانش نظامی، تجربه، مهارت، فهم‌ تکنیکی و اصل مشارکت ملی استوار می‌باشد.

مسوولیت‌های اولیه بورد تعیینات، شامل رهبری بورد تعیینات، ارایه مشوره‌های سازنده به‌مقام عالی ریاست جمهوری در زمینه اصلاحات سکتور امنیتی، نظارت بر تحق برنامه رشد مسلکی منسوبین دفاعی و امنیتی و ارایه مشوره‌های مسلکی در زمینه به‌مقام عالی ریاست جمهوری، بررسی امور تعیینات منسوبین عالی‌رتبه ارگان‌های دفاعی و امنیتی و ارایه طرح‌ها و نظریات سازنده در عرصه‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی و اصلاحات سکتور امنیتی می‌باشد.

جمهور نوشت: در این جلسه، وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله مکلف گردیدند تا در قسمت وظایف محوله با ‌وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی، همکاری همه‌جانبه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار