داروخانه ای به نام "هفت سین"/ 6 داروی معجزه آسا برای تمام ایام سال!

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مواد غذایی سفره هفت سین دارای خواص درمانی هستند و همانند یک دارو عمل می‌کنند.

داروخانه ای به نام به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصرف مواد غذایی و میوه‌هایی همچون سیب، سنجد، سمنو، سیر، سرکه و سماق باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند مشکلات ریوی، کلیه‌ها و برخی از سرطان‌ها می‌شود و به همین دلیل است که از دیرباز برای چیدن سفره هفت سین از این مواد غذایی و میوه‌جات استفاده می‌شود.

سنجد، عفونت لثه را کاهش می‌دهد! 
نصرالله شیرازی پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه آرد سنجد حاوی چربی غیر اشباع است، گفت: استفاده از این میوه در عید نوروز باعث درمان عوارض بیماری‌هایی مانند دهان و دندان، کلیوی، معده و عفونت لثه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روغن سنجد باعث درمان بیماری ریوی می شود: اظهار داشت: مصرف عرق این میوه، عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود می‌بخشد.

سمنو، شاه کلید چاقی!
شیرازی با تاکید بر اینکه سمنو سرشار از پروتیین، فسفر، کلسیم و ویتامین است، تصریح کرد: استفاده از سمنو باعث هضم راحت غذا، کاهش وزن و تسریع گردش خون می‌شود.

سماق، دشمن میکروب‌ها!
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه طبیعت سماق سرد است، افزود: درمان عوارضی مانند رماتیسم، خاصیت ضد میکروبی، نقرس، قند خون، خونریزی معده، عفونت دندان، اسهال و خلط گلو از مهمترین خواص این گیاه است.

با سیر سرطان را سرکوب کنید!
وی بیان کرد: سیر حاوی موادی همچون اسید فولیک، آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.

شیرازی با اشاره به اینکه مصرف گوگرد داخل سیر در درمان بیماری سرطان موثر است، بیان کرد: استفاده از سیر باعث پاکسازی ریه‌ها و خون می‌شود.

سیب مانع از پیری زودرس می‌شود!
شیرازی با تاکید بر اینکه سیب حاوی آنتی اکسیدان است، عنوان کرد: رنگدانه‌های موجود در سیب در زمان مصرف از بروز لختگی خون، افزایش کلسترول و عفونت بدن جلوگیری می کند.

به گفته این پژوهشگر طب سنتی، عواملی همچون جلوگیری از بروز پیری زودرس، کاهش عفونت لثه و دندان و آب مروارید، نابودی تومورهای سرطانی و خلط آور از مهمترین خصوصیات مصرف این میوه سفره هفت سین است.

وی با بیان اینکه پوست سیب حاوی 3 گرم فیبر است، تاکید کرد: استفاده از کمپوت سیب باعث درمان اسهال می‌شود به همین دلیل بهترین میوه و کمپوت برای بهبود بیماران است.

با مصرف سرکه غذا را راحت‌تر هضم کنید!
شیرازی با بیان اینکه سرکه از مهمترین مواد جهت تهیه ترشیجات است، تصریح کرد: مصرف این مایع باعث افزایش ترشح بزاقی، هضم راحت غذا، کاهش وزن و قند خون می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به نارسایی کبد از مصرف سرکه خودداری کنند، افزود: استفاده از سرکه باعث تحریک نمک موجود در مواد غذایی می‌شود که با انجام حرکات ورزشی و عرق کردن نمک‌های مضر از راه منافذ پوست از بدن خارج می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیب ، سنجد ، سمنو ، سیر ، هفت سین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.