باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:

ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها/ سیزده به در، روز آشتی با طبیعت

گشت و گذار در سیزده فروردین (روز طبیعت) از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سال‌های اخیر روز آشتی با طبیعت تلقی می‌شود.

ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها/ سیزده به در، روز آشتی با طبیعتبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گشت و گذار در سیزده فروردین (روز طبیعت)  از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سال‌های اخیر روز آشتی با طبیعت تلقی می‌شود.
 
در روز سیزدهم فروردین یا جشن بدرقه نوروز، ایرانی‌ها برای تکمیل شادی‌های خود و دور کردن غم و غصه با بیرون آمدن از خانه و پناه گرفتن در دل طبیعت مراسم سیزده بدر را اجرا می‌کنند اما نباید فراموش کرد که حفظ محیط زیست از ضرورتی‌ترین وظیفه انسان‌ها است که به اندازه زندگی آن‌ها اهمیت دارد.
 
بر اساس این گزارش با توجه به آنکه اهمیت محیط زیست در سلامت، آرامش جامعه و نسل‌های آینده نقش گسترده‌ای دارد از این رو لازم است به جای آنکه با شقاوت کامل محیط زیست را مورد ظلم قرار دهیم دوستدار طبیعت باشیم.
 
 
خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در ایام نوروز مردم با طبیعت سرو کار بیشتری دارند از این رو بایستی از فضای سبز جنگل‌ها و مراتع به عنوان ریه‌های تنفسی حداکثر حفاظت و صیانت را به عمل آوریم.

وی افزود: با توجه به آلایندگی‌های هوا و نقش جنگل‌ها در جذب گاز کربنیک و تولیداکسیژن ، حفاظت از این منابع ارزشمند وظیفه همگان است.

جلالی ادامه داد: با توجه به آنکه خسارات سنگینی در روز طبیعت به محیط زیست وارد می‌شود از این رو لازم است که با ارتقای فرهنگ استفاده از منابع طبیعی و اخلاق زیست محیطی مراقبت بیشتری از منابع طبیعی و فضای سبز به عمل آوریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد تعادل بخشی در اکوسیستم‌ها بیان کرد: با توجه به تذکرات و عنایات مقام معظم رهبری در مسئله حفاظت از منابع طبیعی، حفظ اکوسیستم برای نسل‌های آینده یک ضرورت تلقی می‌شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: بنا به گفته پیامبر شکست شاخه درخت به منزله شکستن بال فرشتگان است از این رو باید تلاش کنیم تا در ایام نوروز و روز طبیعت مرتکب خطا نشویم.

*** طبیعت را دوست بداریم

بهمن افراسیابی مدیر کل حفاظت و حمایت از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگر رفتار مردم با فضای سبز و جنگل ها مناسب نباشد، منابع طبیعی با بشر قهر می‌کند که ضررهای جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی افزود: اگرچه بحث ریزگرد‌ها تا حدی مربوط به تغییرات اقلیمی است، اما بخشی از آن به رفتار و بهره برداری نادرست ما از منابع طبیعی باز می‌گردد.

افراسیابی ادامه داد: در ایام نوروز به ویژه روز طبیعیت بایستی از شکستن درختان، سوزاندن بوته‌ها خودداری کنیم تا نسل علف‌ها و درختان در اکوسیستم برای ادامه حیات و پایداری منابع اقتصادی به ویژه بخش کشاورزی حفظ شود.

مدیر کل حفاظت و حمایت از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در توصیه به مردم برای روز طبیعت تصریح کرد: با توجه به آنکه شکستن شاخه درختان اثرات نامطلوبی دارد از این رو نباید فراموش کرد که عاقلانه رفتار کنیم تا هم خود و هم نسل های آینده بتوانیم از طبیعت سالم بهره مند شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۹:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
با توجه به عدم مراقبت از طبیعت توسط مردم وبه نابودی کشیدن والودگی ساحل جنگل مراتع رودخانه ها که واقعاً تاسف آوره امیدوارم دولت آینده تعطیلات نوروز رو بسیار محدود کنه وروز طبیعت رو که روز نابود کردن طبیعت توسط ملته از تقویم برداره واصلا جایی برای ورود مردم نذارن یا ورود به هر جایی رو تحت نظر داشته باشند که افراد قبل از ترک محل تفریح وتفرج اونجا رو تحویل بدن ودر صورت آلوده کردن محل خودشون تمیز ومرتب کنن بعد تشریف ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
سیزده بدر
فقط خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
13فروردین روز نابودی طبیعت
ای کاش چنین روزی تو تقویم وجود نداشت!!!!
آخرین اخبار