مشهد//قائم مقام وزیر آموزش و پرورش؛

نگاه اقتصادی به سرویس مدارس یک هشدار است

رئیس سازمان مدراس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: نباید به سرویس مدارس، نگاه اقتصادی داشت بلکه باید نگاه هویتی و فرهنگی بر آن حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، فرشته حشتمیان در همایش راه مدرسه که با حضور اعضای کارگروه حمل و نقل دانش آموزی ماده 18 آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: آموزش و پرورش به عنوان محور موثر نظارت بر دانش آموز یک وظیفه مهم یعنی حمل و نقل وی را بر عهده گرفته است.

حشمتیان با اشاره به تلاش در جهت بهبود کیفیت حمل و نقل دانش آموزان امسال گفت: تلاش ما این است که توجه خاص خود را به سرویس مدارس که ضامن حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است، معطوف کنیم که این امر در راستای حفظ اعتماد خانواده ها به آموزش و پرورش است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تشویق و تقویت روحیه رانندگان سرویس ها گفت: کارگروه ماده 18 این اختیار را دارد که به رانندگان تذکر دهد در مدت تخلف بر طبق قانون با آن ها برخورد کند.

در این همایش همچنین فرماندار شهرستان مشهد، حمل و نقل ایمن دانش آموزان را مهم ترین ماموریت نهادهای شرکت کننده در این امر است و افزود: شرکت های متولی امر حمل و نقل دانش آموزی باید در قبال بروز هرگونه مشکل در سرویس مدارس به طور کامل پاسخگو باشند و فرمانداری به این موضوع نظارت دقیق دارد.

حسن موحدیان تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت حمل و نقل دانش آموزی امسال روحیه ی قانون پذیری مدیران متولی امر بود به طوری که ما امسال در فرمانداری شاهد کمترین شکایات در این زمینه بودیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.