سمنان//معاون وزير جهاد كشاورزی؛

توسعه آموزش و اجرای سیستم های آبیاری از اولویتها است

معاون آب و خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی توسعه آموزشها و نیز سیستم های آبیاری تحت فشار را از اولویتهای وزارت جهاد كشاورزی برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛سیدرحیم سجادی در نشستی با استاندار سمنان و مسوولان شهرستان گرمسار در بخشداری ایوانكی افزود: آموزش بهره برداران در بخش كشاورزی و توسعه آبیاری كم فشار از اولویتهای این وزارت خانه است.

وی گفت: در نظر است نیم درصد اعتبارات این بخش به امر آموزش اختصاص یابد.

وی بر توسعه صنایع تبدیلی و تكمیلی بخش كشاورزی در استان سمنان تاكید كرد و گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این بخش در نظر گرفته می شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی در خصوص احداث سیلوی شرق تهران در گرمسار نیز گفت: تا بهمن ماه این سیلو نهایی شده و از نیمه دوم بهمن ماه عملیات اجرایی ساخت سیلوی 100 هزار تنی گرمسار آغاز می شود.

استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به قابلیتهای بخش كشاورزی بر توسعه آبیاری تحت فشار در استان سمنان تاكید كرد.

'عباس رهی' گفت: قرار بود طبق برنامه 10 هزار هكتار آبیاری تحت فشار برای بهبود استفاده از منابع آبی در این استان اجرا شود.

استاندار سمنان كاهش دست دلالان و واسطه ها از بخش كشاورزی را نیز خواستار شد و گفت: باید با واقعی شدن قیمتها در این بخش سود واقعی به كشاورزان برسد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان نیز در این نشست بر ارائه آموزشهای لازم به بهره برداران و پرسنل بخش تاكید كرد و گفت: باید برای تامین اعتبارات آموزشی مساعدت شود.

'سیدمجید موسوی' همچنین تامین اعتبار برای اجرای سامانه آبیاری كم فشار را خواستار شد و گفت: استان سمنان از استانهایی است كه در كاهش مصرف در بخش شاورزی موفق بوده و برای سه ماه آینده 26 میلیون لیتر سوخت نیاز دارد.

مدیركل دفتر صنایع كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی نیز گفت: در برنامه پنجم باید حدود 330 هزار تن محصول كشاورزی استان سمنان فرآوری شود.

'علیرضا پوربصیر' گفت: تحقق این امر حداقل به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار گرمسار نیز بر توسعه كانالهای آبیاری و نیز تامین سوخت گلخانه های گرمسار تاكید كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.