همه باید تلاش کنیم فرهنگ مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت استقرار فرهنگ مهارت آموزی بجای مدرک گرایی در جامعه تاکید کرد.

همه باید تلاش کنیم فرهنگ مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان؛ نادر فخری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشوردر دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان بر ضرورت فراگیر کردن فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد.
 
آیت الله سلیمانی دراین دیدار مهمترین نیاز استان برای توسعه را تربیت افراد مهارت آموخته عنوان کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در رونق اشتغال و حرکت چرخ‌های تولید در استان داشته است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور نیز تصریح کرد: اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در کشور نیازمند حرکت جهادی همچون اوایل انقلاب است چرا که ارتقاء کارایی و بهره وری نیروی کار رونق اقتصادی و تولید را در پی خواهد داشت.
 
فخری افزود: از طریق ایجاد اعتماد به نفس در مهارت آموختگان خواهیم توانست زمینه‌های کارآفرینی را در کشور ایجاد نماییم تا منجر به تولید و ارزش افزوده شود.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر در کشور شاهد استقبال افراد از مقوله مهارت آموزی هستیم و ارتقاء نرخ مهارت آموزی از ۳۸ درصد در سال گذشته به ۴۲ درصد در سال جاری گویای این مهم است و نوید بخش رونق تولید در کشور خواهد بود.
 
فخری با اشاره به تمرکز اصلی آموزش‌های مهارتی بر مقوله خد اشتالی اذعان داشت: تمرکز اصلی آموزش‌های مهارتی بر خود اشتغالی و توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست در حاشیه شهر‌ها و سکونت گاه‌های غیر رسمی است چرا که با توان افزایی مهارتی برای این افراد درآمد زایی ایجاد میشود.
 
وی در ادامه از بهبود اعتبارات خبر داد و گفت:سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سال ۹۱ مشکل اعتبارات داشته، اما با رایزنی‌های صورت گرفته توسط دکتر پاکسرشت این مشکلات رفع شده و در حال حاضر در حوزه اعتبارات مشکلی نداریم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در این دیدار ضمن تقدیر وتشکراز خدمات ارائه شده توسط مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حاشیه شهر بیان داشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان علی رغم مشکلات فراوان در خصوص آموزش‌های مهارتی درحاشیه شهر بسیار قوی عملکرده و جا دارد از زحمات همکاران دراین حوزه کمال تشکر را بجا اوریم.
 
گفتنی است در ان دیدار آقایان جلالی رئیس مرکز تربیت مربی کرج و اردشیری مسئول رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز جمعی از همکاران اداره کل آقای فخری را همراهی کردند.
 
 
انتهای پیام / پ
 

 ارزیابی عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

برچسب ها: سخن بزرگان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار