نشانه‌های خاموش عفونت‌های انگلی + راهکار

کرم‌های روده در واقع انگل‌هایی هستند که با ورود به بدن عوارض و اختلالات عجیبی را برای افراد ایجاد می‌کنند. این عوارض اغلب با نشانه‌هایی همراه است که ممکن است از دید افراد مخفی بماند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عفونت‌های کرمی یکی از رایج‌ترین عفونت‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شوند و فقیر‌ترین و محروم‌ترین مناطق را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. این انگل‌ها در تخم مرغ و مدفوع آغشته به خاک آلوده و مناطق دارای بهداشت ضعیف شیوع بیشتری دارند.

عفونت‌های ناشی از کرم روده باعث بروز عواملی مثل اسهال، شکم درد، تب، خستگی، درد، ضعف عمومی و کم خونی می‌شود.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که انگل‌های روده بیش از ۸۸۰ میلیون کودک در جهان را به خود گرفتار می‌کند.

این انگل‌ها در روده، معده و نقاط مختلف بدن زندگی کرده و هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود. در واقع کرم‌های روده راهشان را به بدن پیدا کرده و افراد را با عوارض و اختلالات عجیبی روبه‌رو می‌کنند که برای درمانشان باید ماه‌ها و حتی سال‌ها وقت و پول صرف کرد.

عوارض و علائم
باید در نظر داشت که هر چه تعداد این کرم‌ها در روده‌ فرد بیشتر باشد، شدت بیماری در وی افزایش می‌یابد.

کرم‌های روده عوارض منفی بر تغذیه فرد بر جای می‌گذارند که از دست دادن اشتها، اسهال، اسهال خونی و کاهش جذب عناصر کم مصرف تنها بخشی از این عوارض است.

در مواقع شدید‌تر که کرم‌ها باعث انسداد روده می‌شوند، فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند تا با عمل جراحی از خطرات و عوارض بعدی آن جلوگیری شود.

با این سلاح به جنگ انگل‌های روده بروید
برای از بین بردن کامل علائم ناشی از انگل‌ها می‌توان از مواد غذایی همچون هویج، نارگیل خام، رب گوجه فرنگی، سیر، سرکه و زرد چوبه استفاده کرد تا عفونت‌های ناشی از انگل‌ها برای همیشه از بین بروند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.