اراک ؛

استفاده 100 درصد از مازوت در نیروگاه شازند خلاف قانون است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت:استفاده 100 درصد از مازوت در نیروگاه شازند خلاف قانون و مقررات است.

استفاده 100 درصد از مازوت در نیروگاه شازند خلاف قانون است.به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه  استفاده نیروگاه شازند ازسوخت  گاز طبیعی به جای مازوت از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک است گفت:  هر چند گاهی اوقات نیروگاه در اثر اشتباه و کم‌سلیقگی که به خرج می‌دهد، دو باری در سال از مازوت استفاده می‌کند اما سوخت این نیروگاه تامین شده و استفاده از مازوت 100 درصد خلاف قانون و مقررات بوده و در صورت مشاهده استفاده از مازوت برخورد می‌کنیم.
محمودی افزود: این در واقع یک دستور برای محیط زیست است که به صورت جدی پیگیر هستیم و یکی دو بار که این اتفاق افتاده با اخطاریه‌های محیط زیست رو‌به‌رو شده و چنانچه تکرار شود به صورت شکواییه به دادسرا شکایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ارائه بنزین یورو چهار در جایگاه‌های سوخت شهر اراک که 100 درصد انجام شده، گازسوز شدن کوره‌های آجرپزی اراک که امروز هیچ کوره آجرپزی در اراک وجود ندارد که سوختی غیر از گاز طبیعی استفاده کند از جمله مصوبات اجرا شده  کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک است.
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی  ادامه داد: برنامه کاهش آلودگی هوا در قالب کارگروه کاهش آلودگی هوا در شهر اراک مطرح است و پیگیری آن انجام می‌شود که این اتفاق خوبی است.
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.