دیدار سفیر ایران در مسکو با رئیس شورای مفتیان روسیه

در دیدار سفیر ایران در مسکو با رئیس شورای مفتیان روسیه درباره توسعه همکاری های فرهنگی فیمابین، مسائل منطقه و جهان اسلام، تبادل نظر شد.

دیدار سفیر ایران در مسکو با رئیس شورای مفتیان روسیه
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو دیروز (پنجشنبه) با شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار، پیرامون توسعه همکاری های فرهنگی فیمابین، مسائل منطقه و جهان اسلام، تبادل نظر شد.
 
شیخ راویل ضمن اشاره به تعاملات و روابط در حال گسترش بین ایران و روسیه بر آمادگی اداره دینی فدراسیون روسیه به نسبت به توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.
 
سنایی از تلاشهای راویل عین الدین در ایجاد گفتگو، تقریب و وحدت بین مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی تقدیر و تاکید کرد که امروز ملتها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند به شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلایی و معتدل هستند.
 
راویل عین الدین با اشاره به همکاری های و روابط خوب بین دو کشور، خاطرنشان کرد که تحقق وحدت اسلامی یکی از اهداف ماست و پیروان مذاهب اسلامی ،اختلافات جدی با هم نداشته و همه امت واحده اسلامی را تشکیل می دهند.
 
در این دیدار دو طرف نسبت به پیگیری همکاری های مشترک فرهنگی بویژه در زمینه برگزاری همایش ها و گفتگوهای مشترک فرهنگی و علمی تاکید کردند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار