شیراز؛

برگزاری مراسم نکوداشت سرآمدان ادب و هنر در فارس

رئیس بنیاد نخبگان فارس از برگزاری مراسم نکوداشت سرآمدان ادب و هنر در استان خبر داد.

برگزاری مراسم نکوداشت سرآمدان ادب و هنر در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: آئین نکوداشت سرآمدان ادب و هنر فارس توسط بنیاد نخبگان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

شریف افزود: در این مراسم از ابوتراب خسروی و مسعود شناسا دارندگان نشان درجه یک هنر جمهوری اسلامی ایران و غلامرضا ذوالانواری پدر گبه جهان تقدیر شد.
 
وی ادامه داد: هنر نقش مهمی در ماندگاری فرهنگ ها و ملت ها دارد و جایگاه هنرمندان در فرهنگ ما همواره مورد توجه خاص و عام بوده است، گرامیداشت هنر، گرامیداشت بنیادهای شکوه و عظمت است.
 
شریف اظهار داشت: فرش، شعر، رمان و موسیقی، جزء اشکال هنر دقیق به حساب می‌آید و هنرمند در هر کدام از این تخصص‌ها انسان ویژه‌ای است.
 
وی بیان کرد: بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان، نخبه فردی باهوش، خلاق، متخصص و اثرگذار در جامعه است و براساس همین سند، تکریم از نخبگان و الگوسازی از آنان نیز تاکید شده است.
 
رئیس بنیاد نخبگان فارس تصریح کرد: هدف از تکریم، توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاری علمی، فرهنگی، ادبی و هنری نخبگان و سرآمدان و شناسایی رموز موفقیت آنها در زمینه‌سازی حضور هر چه بیشتر این افراد در جامعه به منظور اثرگذاری بیشتر، معرفی مشاهیر ایرانی در سطوح بین‌المللی و بالاخره الگوسازی شیوه زندگی علمی این بزرگان است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار