اردبیل؛

توسعه انسان‌محور شهر با توسعه علوم پایه امکان‌پذیر است

شهردار اردبیل توسعه علوم پایه را از ضروریات توسعه هر شهری عنوان کرد و گفت: توسعه انسان‌محور شهر با توسعه علوم پایه امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان در سخنانی در مراسم گرامیداشت روز معلم و روز ملی ریاضیات، ضمن تبریک این مناسبت‌ها، اظهار کرد: اقداماتی که خانه ریاضیات اردبیل انجام داده است قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات جدی در راستای توسعه علوم پایه در شهر اردبیل، توسعه علوم پایه را از جمله ضروریات توسعه انسان محور هر شهر عنوان کرد.

لطف‌اللهیان شهرهای توسعه یافته را مرهون وجود انسان‌های توسعه یافته دانست و گفت: امروز به اثبات رسیده است که انسان های توسعه یافته قادر هستند یک شهر ایده‌آل و توسعه یافته در همه ابعاد بوجود آورند.

شهردار اردبیل ادامه داد: در امر توسعه نباید صرفا به کارهای روبنایی و خدمات عمرانی اکتفا کنیم و تقدم خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی از جنس توسعه انسانی جامعه خواهد بود.

وی با اذعان به اینکه اگر به ارتقای فرهنگ عمومی اقدام نکنیم، آسیب‌پذیر خواهیم بود، افزود: طبق تحقیقات سازمان ملل که اولین عامل توسعه را توسعه منابع انسانی می داند، امر توسعه شهر اردبیل هم با توسعه علوم انسانی و علوم پایه تحقق می یابد.

شهردار اردبیل تاکید کرد: شهرداری خود را برای ارتقای کیفی آموزش و ارتقای علمی شهروندان مکلف می داند و تنها به دنبال این نیستیم که مطالبات شهروندان را در حوزه خدمات و عمران ببینیم، لذا شهرداری اهتمام بر این دارد که همواره در زمینه هایی وارد شود که برای ارتقای انسان‌ها و قرار دادن آنها در مسیر توسعه گام برداشته می شود.

لطف‌اللهیان یادآوری کرد: در حوزه مطالبات عمرانی خدمات متعددی در سطح شهر اردبیل در حال ارائه است از جمله بالغ بر ۲۰۰ پروژه بزرگ و کوچک که البته اعتقاد داریم اولویت بزرگترین پروژه ما بعد از برنامه‌های علمی در مراکز علمی همچون خانه ریاضیات است.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه شهر از خانه ریاضیات و مراکز مشابه علمی عبور می کند، اظهار کرد: پروژه عمرانی-فرهنگی فرهنگسرای بانوان که در این محل احداث شده است، از جمله مصداق عینی رویکرد فرهنگ محور و انسان محور بودن برنامه های شهرداری اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در کنار تمامی پروژه های در حال اجرا در مجموعه شورابیل، نسبت به اجرای رینگ بزرگ پیاده روی سلامت در این مجموعه اقدام کردیم، چرا که سلامت شهروند از هر موضوع دیگری برای ما مهمتر است.

در مراسم گرامیداشت روز معلم و روز ملی ریاضیات، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از دانش آموزانی که در المپیاد های بین الملی و ملی مقام کسب کرده‌اند و از

کلیه دبیران ریاضی پیشکسوت و بازنشسته که در آموزش ریاضی به فرزندان این مرز و بوم اهتمام داشته‌اند و همچنین از معلمان ابتدایی که در آموزش صحیح دروس ابتدایی موفق عمل کرده اند، تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار