وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه ساخت خط آهن قزوین _رشت / 3000 خط ریلی نیمه تمام در کشور وجود دارد

آخوندی گفت: هزینه ساخت پروژه خط آهن قزوین _رشت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تا کنون 2000 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از راه آهن قزوین_رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  خط آهن قزوین_رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر یکی از محورهای اصلی کشور است که ۲۵ کیلومتر تونل را دارا است.

وی افزود: در این‌مسیر ریلی ۷ ایستگاه تعبیه شده است و این در حالی است که این مسیر تکمیل کننده خط ریل خلیج فارس تا شمال کشور است.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰۰ خط ریلی نیمه تمام در کشور وجود دارد که تا پایان دولت یازدهم ۸۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. با بهره برداری از این میزان خطوط ریلی پنج مرکز استان به راه آهن سراسری متصل خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از خطوط ریلی می تواند کاهش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد که این کاهش مصرف در مسافران به میزان یک سوم و در حمل بار به میزان یک‌چهارم خواهد بود.

وزیر راه و شهر سازی در پایان گفت: هزینه ساخت این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تا کنون 2000 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار