ترامپ رئیس اف بی آی را برکنار کرد

کاخ سفید اعلام کرد «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا از سمت خود برکنار شده است.

ترامپ رئیس اف بی آی را برکنار کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی اِن اِن»، کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد «جیمز کومی» رئیس «اِف بی آی» از سمت خود برکنار شده است.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در خصوص برکناری جیمز کومی گفت: «رئیس جمهور آمریکا توصیه دادستان و معاون دادستان را پیرامون برکناری رئیس اداره تحقیقات فدرال- اف بی آی- پذیرفته است».

اخراج کومی در حالی صورت گرفت که اف‌بی‌آی به تازگی تحقیقات خود را درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و ارتباط نزدیکان ترامپ با مقامات روس آغاز کرده است.

وی پیش از این به دليل به جريان انداختن پرونده رسوایی ایمیلی هیلاری کلینتون تنها چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به جانبدارى از ترامپ و اثرگذارى بر انتخابات متهم شده بود.

کلینتون هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر جیمز کومی در آستانه انتخابات نوامبر گذشته دست به این اقدام نزده بود، او اکنون بجای ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود.

انتظار می‌رود اخراج رئیس اف‌بی‌آی در حین انجام تحقیقات درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه واکنشهای تندی را در داخل آمریکا به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آگهی90
۱۵:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوب زود همدیگر رو رسوا میکنند و آفتاب زیاد پشت ابر نمیمونه
آخرین اخبار