رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سلامت تغذیه دانشجویان یکی از اولویت‌های کاری است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با شروع فصل تابستان بخشنامه‌ای درباره بهبود و کیفیت تغذیه دانشگاهیان صادر کردیم و تاکید ما بر این است که باید در این زمینه دقت قابل توجهی شود.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با شروع فصل تابستان مسمویت‌های غذائی بیش از هر بیماری دیگری، سلامتی دانشجویان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: ما در این خصوص به تمام دانشگاه‌ها بخشنامه‌ای را درباره بهبود و کیفیت تغذیه دانشگاهیان صادر کردیم و تاکید ما بر این است که باید در این زمینه دقت قابل توجهی در این خصوص شود. 

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: بحث کیفیت و سلامت تغذیه دانشجویان برای همه‌ ما بسیار مهم و ارزنده است و همواره بر این موضوع تاکید داریم که این دانشجویان جز سرمایه‌های کشور هستند که نباید به هیچ عنوان به دانشجویان غذای با کفیت پائین تری ارائه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بهداشت، کیفیت و ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی و حفظ و ارتقای سلامت دانشجویان همراه و با برنامه ریزی صورت گرفته که باید نکات بهداشتی در زمینه بهداشت در تغذیه دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است 

صدیقی عنوان کرد: در این زمینه باید در انتخاب مواد غذایی دانشجویان نهایت دقت به عمل آید و تا حتی المکان از مصرف مواد غذایی فاسد جلوگیری کرد و باید مواد غذایی دانشجویان با نظارت کارشناسان تغذیه و بهداشت انجام گیرد که سلامت تغذیه دانشجویان یکی از اولویت‌های کاری ما در صندوق رفاه است. 

معاون وزیرعلوم از آسیب شناسی وضعیت تغذیه دانشجویان خبر داد و گفت: این موضوع یکی از مواردی است که در راستای ارتقای کیفیت غذای دانشجویان دنبال می‌کنیم، بنابراین هم اکنون در حال مطالعه و آسیب شناسی وضعیت تغذیه و سلف سرویس دانشگاه‌ها هستیم.

وی یادآورشد: هرچند به دلیل کمبود اعتبارات بخش تغذیه دانشگاه‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم، اما در نظر گرفتن کیفیت و تنوع غذایی را برای دانشجویان در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار