بجنورد؛

اجرای عملیات حفاظتی در 44 هزار هکتار از زمین های کشاورزی

امسال عملیات حفاظتی و کم خاک ورزی در 44 هزار و 730 هکتار از زمین های کشاورزی استان اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛سید مجید بهشتی رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سهمیه اجرای عملیات حفاظتی برای این استان 8 هزار و 329 هکتار بوده که 29 هزار و 682 هکتار از اراضی دیم این استان عملیات حفاظتی در آن اجرا شد.

وی گفت: همچنین در اراضی آبی( گندم و جو) سهمیه عملیات حفاظتی 4 هزار و 164 هکتار بوده که 14 هزار و 559 هکتار عملیات حفاظتی در این اراضی اجرا شد.

بهشتی با بیان اینکه بیشترین عملیات حفاظتی و کم خاک ورزی در اراضی دیم و آبی شهرستان مانه و سملقان اجرا شده است،افزود: سهمیه عملیات خاک ورزی(کشت مستقیم) 433 هکتار بوده که 774 هکتار اجرا شده است.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای کشاورزی حفاظتی از ضروریات کشاورزی بوده که ضمن حفظ رطوبت خاک، کاهش فشردگی خاک، کاهش فرسایش های آبی و بادی، کاهش مصرف کود و سم، کمک به حفظ بافت و ساختمان خاک و کاهش مصرف سوخت، سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و حفظ پایداری در کشاورزی می‌شود.

استان خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی است که سالانه 1.2 میلیون تن انواع محصولات از این سطح برداشت می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.