انگشتری که پس از 30 سال، زندگی یک خانواده انگلیسی را دگرگون کرد

یک خانواده انگلیسی انگشتری را که 10 پوند خریده بودند 350 هزار پوند به حراج می‌گذارند.

انگشتری که پس از 30 سال زندگی یک خانواده انگلیسی را دگرگون می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک مرد انگلیسی 30 سال پیش یک حلقه نگین‌دار را از یک بازارچه محلی به قیمت 10 پوند خرید؛ اما همین حلقه شاید در حراجی 350 هزار پوند به فروش برسد.

الماسی که روی این حلقه قرار گرفته بسیار بزرگ است و چون در قرن نوزدهم این سنگ‌ها به خوبی تراش داده نمی‌شدند و جلای آنها مشخص نبود باور بر این بود که این الماس، تقلبی است. در نتیجه صاحب این انگشتر چندین دهه آن را در دست داشت و  بدون توجه به ارزش آن تمام کارهای روزمره خود را با آن انجام می‌داد.

این الماس 26.27 قیراطی در دهه هشتاد از یکشنبه بازار خریداری شد. 30 سال بعد یک جواهر فروش صاحب این سنگ قمیتی را از واقعی بودنش آگاه کرد ولی آنها هرگز از ارزش واقعی آن باخبر نبودند.

این الماس با قیمتی که دارد یک انقلاب واقعی در زندگی صاحب آن ایجاد می‌کند. هنوز مشخص نیست که 30 سال پیش چگونه این سنگ از «حراج‌های پشت‌ماشینی» سر درآورده است.

انگشتری که پس از 30 سال، زندگی یک خانواده انگلیسی را دگرگون کرد

فروش پشت ماشینی شیوه‌ای از خرید و فروش کالا است که در آن افراد برای فروش لوازم خانگی و کالاهای باغی و کشاورزی جمع می‌شوند. در انگلیس این شیوه غیررسمی خرید و فروش کالا محبوبیت دارد و به آن حراج «صندوق عقبی» نیز می‌گویند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار