محصص: کی روش باهوش ترین مربی آسیاست/ اخبار حضور دلال ها در فوتبال ایران ناامید کننده است/ امثال ژاوی و پیرلو باید به لیگ ایران بیایند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: معمولا اخبار ناخوشایندی از دلالی در فوتبال ایران به گوش می رسد.

مرتضی محصص در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ درباره پیروزی تیم ملی جوانان ایران مقابل کاستاریکا اظهار داشت: بازی سختی را مقابل کاستاریکا پشت سر گذاشتیم چراکه حریف تیم خوبی بود که روی استفاده از ضد حملات برنامه داشت. با این وجود ما از موقعیت های خود عالی استفاده کردیم. هرچند کاستاریکا روی یارگیری ضعیف عمل می کرد اما به نظرم داور از اعلام یک پنالتی مسلم برای این تیم چشم پوشی کرد.
 
وی افزود: کاستاریکا در طول 90 دقیقه بین 2 تا سه موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه ایران خلق کرد اما شاگردان پیروانی سه موقعیت مسلم داشتند که در صورت بهره گیری از آن ها می توانستند با نتیجه پرگل تری، حریف را شکست دهند. با وجود اینکه چند بازیکن اصلی تیم جوانان در ترکیب این تیم حضور نداشتند اما شروع مقتدرانه ای در جام جهانی داشتیم. امید نورافکن در بازی با کاستاریکا نمایش موفقی نداشت اما با توجه به توانایی های این بازیکن، اطمینان دارم نورافکن در بازی با زامبیا و پرتغال به عصای دست کادر فنی تیم جوانان تبدیل می شود.
 
محصص درمورد زامبیا، حریف بعدی تیم ملی جوانان ایران در رقابت های جام جهانی کره جنوبی اظهار داشت: زامبیا تیم قدرتمند پرتغال را شکست داده و قطعا می تواند به حریف سرسختی برای جوانان ایران تبدیل شود. بازی ما مقابل این تیم سرنوشت ساز است و اگر این تیم را شکست دهیم، برای نخستین بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنیم. 
 
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: امیرحسین پیروانی و اعضای کادرفنی تیم جوانان، برای آماده سازی شاگردان خود از 2 بازی دوستانه این تیم مقابل سنگال به بهترین شکل استفاده کردند. البته نباید از زحمات فریدون معینی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال هم در نتیجه گیری تیم جوانان بی تفاوت عبور کرد. وجود معینی برای تیم ما غنیمت است چراکه می تواند در کنار راهنمایی های فنی از لحاظ انگیزشی هم کمک کند. البته کار تیم ملی جوانان در مرحله گروهی به پایان نرسیده چراکه دیدار با زامبیا مهم ترین بازی ما در این مرحله است.
 
محصص درباره نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال تصریح کرد: با توجه به اینکه درگیر کلاس های حرفه ای مربی گری هستم، از اخبار نقل و انتقالات اطلاع چندانی ندارم. 
 
وی درباره دیدار اینکه آیا تیم ملی فوتبال ایران می تواند در بازی با ازبکستان، جواز رقابت های جام جهانی روسیه را به دست آورد یا خیر، اظهار داشت: بدون تردید کارلوس کی روش در بین سرمربیان تمام تیم های شرکت کننده در رقابت های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا، بهترین و باهوش ترین مربی محسوب می شود و تیم ملی فوتبال ایران شانس آورده که چنین سرمربی را روی نیمکت دارد. صعود ما به جام جهانی برزیل در پیشرفت فوتبالمان تاثیر زیادی داشت اما دومین حضور متوالی در این رقابت ها کمک می کند تا این پیشرفت تداوم داشته باشد. با توجه به تسلط تئوریسین بزرگی چون کارلوس کی روش روی تیم های آسیایی، امید زیادی به برتری تیم ملی مقابل ازبکستان دارم.
 
کارشناس فوتبال کشورمان درمورد نقش دلال ها در افزایش قیمت بازیکنان تصریح کرد: در این حوزه تخصص خاصی ندارم. واسطه ها در تمام دنیا نقش پررنگی دارند و نمی توانیم منکر تاثیر آن ها در فوتبال حرفه ای شویم. امیدوارم تعداد زیادی از بازیکنان جوان فوتبال ایران با کمک مدیربرنامه های حرفه ای بتوانند راهی اروپا شوند اما متاسفانه بیشتر اخباری که نسبت به واسطه ها در فوتبال ایران می شنویم، ناامید کننده است. نباید لژیونرهای جوان فوتبال ایران تنها به سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی محدود شوند چراکه در کنار این نفرات، بسیاری از جوانان ما توانایی و شایستگی بازی در فوتبال اروپا را دارند.
 
محصص درباره اینکه با توجه به سطح فوتبال ایران، قیمت واقعی بازیکنان چیست، گفت: در این مورد هم نمی توانم ارزیابی دقیقی داشته باشم اما فکر می کنم اگر بازیکنان ما آزمون و عزت اللهی را الگو قرار دهند و برای حضور در فوتبال اروپا، تنها مسائل مالی را مدنظر نداشته باشند شرایط راحت تری برای پیشرفت دارند. شاید این جوانان در ابتدای حضور خود در لیگ های معتبر فوتبال اروپا، درآمد چندانی نداشته باشند اما رفته رفته با اثبات توانایی های خود از لحاظ مالی هم به سطح خوبی می رسند.
 
وی درباره اینکه آیا مربیان داخلی در فوتبال ایران کارایی بیشتری دارند یا مربیان خارجی، اظهار داشت: فوتبال ایران مربیان لایق زیادی دارد. کارلوس کی روش در تیم ملی مربی موفقی نشان داده اما در فوتبال باشگاهی 100 درصد موفق استفاده از مربیان داخلی هستم. هیچ وقت لیگ ما تا این اندازه پویا نبوده است اما حضور مربیان جوان و صاحب سبک سبب شده تا سطح کیفی لیگ برتر روز به روز افزایش یابد. سه نماینده ایران به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یافته اند و این امر نشان دهنده رشد فوتبال ماست. در کل با حضور این مربیان آینده فوتبال ایران بسیار درخشان است. فوتبال ما از لحاظ داشتن بازیکنان و مربیان مستعد در آسیا بی رقیب است و در هیچ جای قاره کهن چنین منابع انسانی را پیدا نمی کنید. سابقه نداشته که لیگ ما از لحاظ وضعیت جدول، برنامه ریزی و حتی قضاوت داوران تا این اندازه پیشرفت داشته باشد.
 
محصص ادامه داد: در آسیا به داوران ایرانی با احترام خاصی نگاه و برخورد می کنند و شک ندارم می توانیم علیرضا فغانی های دیگری را هم در آینده ای نزدیک به داوری جهان فوتبال معرفی کنیم.
 
کارشناس فوتبال ایران درباره روند حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر،گفت: باید به دنبال بازیکنان باکیفیت باشیم و صرفا اینکه یک بازیکن ملی پوش باشد، دلیلی برای حضورش در فوتبال ایران نیست. در کنار مسائل فنی، شخصیت و اخلاق بازیکن خارجی هم باید مدنظر قرار گیرد. قطر، امارات، ژاپن و کره جنوبی در سال های اخیر از وچود بازیکن خارجی استفاده کرده اند و باشگاه های ما هم باید شرایط جذب چهره های شاخص جهان فوتبال را فراهم کنند. تیم های ایرانی هم می توانند از تجارب فنی و روانی ستارگانی مانند ژاوی و آندره آ پیرلو استفاده کنند.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار