با تاکید بر مواضع همسوی ریاض و واشنگتن؛

یاوه‌گویی ترکی الفیصل: باید برای به چالش کشیدن ایران و مقابله با این کشور متحد شویم

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، اظهارات گستاخانه ریاض علیه کشورمان را تکرار کرد.

یاوه‌گویی ترکی الفیصل: باید برای به چالش کشیدن ایران و مقابله با این کشور متحد شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، مقام سابق سعودی ضمن اذعان به اینکه عربستان فاقد دموکراسی است، بر لزوم مقابله هماهنگ با ایران در منطقه تاکید کرد.

شاهزاد ترکی الفیصل آل سعود، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی و سفیر سابق این کشور در انگلیس و آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منطقه گفت: «برای آمریکا، اجتناب‌ناپذیر بود که پادشاهی عربستان سعودی را در جهان اسلام مورد توجه قرار بدهد. همانطور که می‌دانید دو مکان مقدس اسلام در پادشاهی عربستان سعودی واقع است. هر سال میلیون‌ها زائر به اینجا می‌آیند. هر نتیجه‌ای که این سفر (ترامپ) داشته باشد برای یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان قابل توجه خواهد بود. از این رو، سفر ترامپ به عربستان سعودی اجتناب‌ناپذیر بود و ما سعودی‌ها بسیار قدردان آن هستیم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع ضداسلامی ترامپ، اما پرهیز از بیان این گونه سخنان در عربستان سعودی گفت:«وقتی ترامپ رئیس جمهور شد واقعیت‌های جهان برای او تشریح شد و در نتیجه، او به این جمع‌بندی رسید که مسلمانان نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند و نه اینکه نقش دشمنی منفی و مخرب را ایفا کنند. او مواضع خود را به صراحت و بدون هیچ رتوشی مطرح کرد و پاسخی که از سران کشورهای منطقه (در ریاض) دریافت کرد این است که همه ما (در مقابله با تروریسم) مسئولیتی مشترک داریم.»

این مقام سابق سعودی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مواضع عربستان سعودی در خصوص ایران، با تکرار ادعاهای بی‌اساس ریاض علیه این کشور، گفت: «مواضع عربستان سعودی در این زمینه به روشنی کامل در سخنرانی ملک (سلمان پادشاه عربستان) تشریح و گفته شده است که ایران عامل ناآرامی و مشکلاتی است که در سوریه و یمن و عراق و مناطق دیگر شاهد آن هستیم. ما باید برای به چالش کشیدن ایران و مقابله با آن به علت رفتارهای منفی‌اش در این کشورها، متحد باشیم.»

الفیصل در ادامه در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد: «اقدام رئیس جمهور ترامپ در هدف قرار دادن پایگاه هوایی که نیروی هوایی سوریه از آن برای حملات شیمیایی علیه شهروندان سوری استفاده می‌کرد، گویای همین مسئله است. ایران باید مدنظر داشته باشد که چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند. متاسفانه در 8 سال گذشته (دوران اوباما) چنین روندی وجود داشته و به ایران این امکان را داده است تا آدم بکشد و قسر دربرود.»

این شاهزاده سعودی که کشورش مردم بی‌گناه یمن را به بهانه‌های واهی به خاک و خون کشیده است، در ادامه درباره انتخابات ایران نیز در اظهاراتی مغرضانه گفت:«آیا برگزاری انتخابات در ایران به معنای آن است که این کشور به کشوری با رویکرد صلح‌جویانه و بسیار همکاری‌کننده تبدیل شود؟ خیر. فعالیت‌های سیاسی و مدنی داخل کشور (عربستان) به این صورت است که ما در مسیر توسعه قرار داریم. ما مدعی آن نیستیم که کشوری دموکراتیک داریم و این سخن را هم نمی‌گوییم. ما اینگونه نیستیم؛ اما به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل می‌کنیم و به دیگران آسیب نمی‎رسانیم!»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
مرتيكه ملخ خور نجس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
یارو پاش لب گوره دس از عقاید داعشی اش ور نمیداره
Iran (Islamic Republic of)
حمید ایرانی
۱۸:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
با کل دنیا هم متحد شوید با ما دربیفتی زیر خلیج فارس خوراک کوسه ها میشین امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
قوقوری مقوری نگو ترسیدم فعلا" شما گندی که در یمن و سوریه و عراق زدین جمع کنین که البته می دونین که خودتون نمی تواننین و ترامپ را آوردین که شاید اون یک کاری بکنه اما مطمئن باشین که اربابتون از شما ذلیل تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عربستان دشمن قسم خورده ما شده ولی ما داریم مردم بدبخت رو به زور میفرستیم عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
فعلاً که اجماع کشورهای عربی و اسلامی بر ضد ایران است، واقع بینانه به اطراف نگاه کنید، کدام کشور اسلامی وجود دارد که واقعاً رابطه ی خوبی با ما داشته باشد؟!
United States of America
حسن
۱۳:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
وقتی خبر نگاری از اقای روحانی در مورد رابطه با عربستان میپرسد .انتظار اینبود که بی پرده و علنی مواضع جمهوری اسلامی را اعلام کند که متاسفانه نشد.واین میشود که میبینید.بهتره عربستان دهان کثیفش را ببنده.ایران بیشه شیران است.همه ما مطیع و منتظر گوشه چشم حضرت آقایم تا بگوییم عربستان باخرید میلیاردها دلار دیگر هم هیچ غلطی نمیکنه.عربستان وهابی امریکایی هم باید نابود بشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عجب دنیای مسخره ای شده سعودی تروریست دم از انسانیت میزنه واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
نه اینکه تو جنگ ایران و عراق با صدام و بقیه کشور ها متحد نبودیییییین!!!!!!!!!!!!! هر وقت یاد گرفتین دماغتون رو بالا بکشین و کمر شکستتون رو راست کنین بیاین ببینیم چی میگین آقای طرد شده!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
ترکی فیصل ؛چی زدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودازاهواز
۱۲:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
ترکی الفیصل آل سعود نکبت و لعین باحول وقوه الهی هیچ جایی ازعربستان را براتون امن نخواهیم گذاشت مگراینکه یا به خانه خدا و یا به مسجدالنبی فرارکنید و ذوزخ جهنم را از وجود نحستون پرمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
تو بالاخره ترکی یا عربی در هر دو حالت خاک تو سرت
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
این همه زر زر میکنی جرأت دارین تکی به ایران حمله کنین؟

این سوسمارخورا فقط عرضه دارن با آمریکا و اتحادیه عربا همگی به ایران حمله کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
روزی خواهد امد که شما را زنجبر خواهیم کرد مزدور هوس ران کثیف لعن خدا بر شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
برو ابله
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا پرویزی
۰۹:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
اتحاد پوشالی کشورهای دست نشانده ی عربی-صهیونیستی،نوعی اعتراف به شکست های میدانی در منطقه و دست به دامن شدن به شیطان بزرگ جهت التیام این درد می باشد.هیچ گاه در تاریخ قدرت و امنیت خریدنی نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
متحد بودین چندین ساله ولی عمل ندارین .حیف ترسیدیم .مامان جان .احمق ترسو به خودت متکی
-
آرمان
۰۹:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
به به یه کلمه هم از مادر عروس> آقای فیصل شما هیچ میدانید که آخرین باری که در کشور تان انتخابات برگزار شد کی بود بله وقتی مشرکین میخواستند پیامبر را به قتل برسانند انتخابات برگزار کردند و این آخرین بار بود که به آراء توجه کردند. در یمن شما میکشید از اسرائیل حمایت میکنید داعش هم که فرزند خلف شما و آمریکا است. مسئولین لطفا جواب دندان شکن بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
آفرین زدی تو خال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
سایه جنگ از سر ایران برداشته شد. داریم میبینیم. اتحاد 50 کشور اسلامی علیه ایران
Spain
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
فکر کنم ترکی الفیصل علف کشیده دست خودش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
تو برو به فکر طرد شدن از قدرت به دست بچه شاهزادگان سعودی باش بدبخت. مگر بر آل سعود
-
نزدیک است
۰۸:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
گاو حق یاوه گویی نداره بهتره شیرشو بده و به وقتش ذبحش کرد
-
علوی
۱۰:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
حیف گاو نیست .گوشت پوست شاخ و...همه بدنش حتی پهنش قابل مصرفه این بی مصرفای آدم کش آخر توحشن .چه غلطای اضافی میکنن .واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
زور بهشون داره که نتونستن هیچ غلطی بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
شما برو سوسمارت و بزن ...
آخرین اخبار