هزار خانوار ایلامی زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستند

رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام گفت:با گذشت 14 سال از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، 27 هزار خانوار در استان از مزایای این بیمه بهره مند هستند.

هزار خانوار ایلامی زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ روح الله سرواندام رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام گفت:هدف از اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری علاوه بر بهره مندی از مزایای آن می تواند سبب جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر شود.

وی با بیان اینکه بیمه روستاییان و عشایر سبب ایجاد انگیزه مضاعف برای ماندگاری در روستاها می شود، افزود: متولیان و مسئولان باید زمینه هدایت مردم به این بیمه را فراهم کنند تا اقشار روستایی و عشایری و کشاورزان بتوانند از مزایای این صندوق بیمه‌ای استفاده کنند.

 رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام یادآور شد: حق بیمه در این صندوق 15 درصد است که پنج درصد آن توسط بیمه ‌شده و 10 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرواندام، ادامه داد : حق بیمه در سال 9 میلیون ریال است که دولت بعنوان کارفرمای روستاییان و عشایر 6 میلیون ریال آن را پرداخت می کند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای این اهداف پوشش بیمه را به 100 در صد برسانیم و در این زمینه اطلاع رسانی ویژه ای در خصوص بیمه روستایی و عشایری صورت گیرد.

 

انتهای پیام/با

اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری در ایلام

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.