معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

کاهش 4 درصدی سزارین در ایلام

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در 6 ماهه‌ی نخست امسال 4 درصد کاهش سزارین داشته‌ایم که هرچند ایده‌آل نیست، اما حرکت روبه جلویی است.

کاهش 4 درصدی سزارین در ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قباد آبانگاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یکی از برکات طرح تحول سلامت این است که همه بیمارستان‌های دولتی زایمان طبیعی را به صورت رایگان انجام‌ می‌دهند و خوشبختانه همه اتاق‌های زایمان بیمارستان‌های استان بهسازی و تجهیز شده و در محیطی شکیل پذیرای مادران باردار است.

وی اظهار کرد: در بخش خصوصی این خدمت با کمترین تعرفه مدیریت می‌شود و آموزش‌های لازم در حوزه بهداشتی و آموزشی و حوزه درمان در حال انجام است تا گرایش مادران به زایمان طبیعی بیشتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در 6 ماهه‌ی اول امسال 4 درصد کاهش سزارین داشته‌ایم که هرچند ایده‌آل نیست، اما حرکت روبه جلویی است.

آبانگاه ادامه داد: از ابتدای امسال در استان ایلام هم 50.8 زایمان‌ها با روش سزارین و 49.2 درصد با روش طبیعی انجام گرفته است که امیدواریم با مشارکت و مداخله‌ و آگاهی دادن به مادران باردار و آموزش در سطح دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در آینده گرایش به زایمان طبیعی بیشتر شود.

انتهای پیام/ د

کاهش سزارین در 6 ماهه نخست سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.