ساری،

نقش روزه در پيشگيری از جرم

روزه گرفتن نقش مهمی در پيشگيری از جرم دارد.

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: قرآن كريم در اهميت روزه در سوره بقره می فرمايد: "يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب علی الذين من قبلكم لعلكم تتقون" ای كسانی كه ايمان آورده ايد، روزه بر شما نوشته شد همانگونه كه بر كسانی كه قبل از شما بودند نوشته شد، تا پرهيزگار شويد.

وی افزود: دوری از گناه توسط روزه، پرهيزگاری در اثر روزه نيرومندترين وسيله ای است كه انسان را از زشتی ها باز می دارد، روزه روح انسان را تلطيف و اراده انسان را، قوی و غرايز او را تعديل می كند.

سرهنگ باقری گفت: روزه دار بايد در حال روزه با وجود گرسنگی و تشنگی از غذا و آب و همچنين لذت جنسی چشم بپوشد و عملاَ ثابت كند كه می تواند زمام نفس سركش را به دست گيرد و بر هوس ها و شهوات خود مسلط گردد؛ در حقيقت بزرگترين اثر روزه همين اثر روحانی و معنوی آن است.

وی گفت: اهميت روزه در حفظ و مصونيت انسان از لغزش و گناه به قدری است كه علی(ع) به روزه داران بشارت می دهد كه در ماه روزه نفس هايت تسبيح، خوابت عبادت، طاعتت مورد قبول، گناهانت آمرزيده شده، صدايت شنيده شده، مناجاتت درآن ماه مورد مهربانی و دلسوزی واقع می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: پژوهش های به عمل آمده از سوی متوليان نظم و امنيت نيز حاكی از آن است كه جرم و جنايت در ماه مبارك رمضان به شدت كاهش می يابد و در فضای معنوی و روزه داری به حرمت ماه رمضان حتی مجرمان و بزهكاران هم از افعال مجرمانه خودداری می نمايند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.