سجادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت توزیع سرم هندی در داروخانه‌ها چیست؟

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: کارخانه‌های تولید کننده دارو در داخل تمام نیاز کشور در زمینه تولید سرم را تامین و واردات آن انجام نمی‌شود.

سیدمهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عرضه سرم هندی در داروخانه های کشور اظهار کرد: در حال حاضر واردات سرم در کشور صورت نمی‌گیرد و همه کارخانجات داخلی نیاز بازار و بیمارستان‌های کشور را در زمینه تولید سرم تامین می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در یک مقطع زمانی با مجوز سازمان غذا و دارو واردات سرم با هدف تامین نیاز بازار و بیمارستان‌های کشور انجام شد و  در حال حاضر در برخی از داروخانه‌های کشور باقی‌مانده این سرم‌های خارجی از جمله هندی هنوز به فروش می‌شود.

سجادی افزود: کارخانجات داخلی تمام نیاز کشور را برطرف می‌کنند و در حال حاضر واردات سرم به کشور ممنوع است و اگر در داروخانه‌ای سرم هندی و یا هر داروی خارجی مشابه به مشتریان عرضه می‌شود مربوط به سال ۹۵ بوده که در انبار‌ها مانده است.

وی گفت: با مدیریت منطقی و تصمیمات به موقع، تأمین داروهای مورد نیاز بیماران را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم. همچنین در سه سال اخیر واردات دارو به کشور نسبت به مدت مشابه در دولت قبلی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

دبیر انجمن داروسازان ایران یادآور شد: کشور از لحاظ تولید سرم و محصولات دارویی همگام با کشورهای مطرح دنیا فعالیت می‌کند و از لحاظ سطح کیفی تولیدات ایران قابل رقابت با دیگران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار