تمجید روزنامه اتریشی از سرمربی تیم ملی فوتبال: کی روش معلم فوتبال ایران و جهان است

روزنامه اتریشی استاندارد به تمجید از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

تمجید روزنامه اتریشی از سرمربی تیم ملی کی روش معلم فوتبال ایرانبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه اتریشی استاندارد در گزارشی به بررسی عملکرد کارلوس کی روش در تیم ملی ایران و تمجید از این مربی پرتغالی پرداخت. در گزارش استاندارد آمده است: سرسختی کارلوس کی روش و مقاومتی که این مربی 64 ساله در برابر اقدامات فدراسیون فوتبال ایران نشان داد سرانجام باعث ادامه همکاری طرفین شد و در نهایت این همکاری دومین صعود پیاپی به جام جهانی را رقم زد.
 
ایران در دیداری سرنوشت ساز و در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی توانست تیم ملی ازبکستان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. تیم ملی ایران در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه 8 گل را وارد دروازه حریفان کرد و دروازه خود را نیز بسته نگه داشت و این نتیجه ای عالی برای معلم فوتبال پرتغالی که تاکنون بازیکنان جوان زیادی را به فوتبال جهان معرفی کرده است محسوب می شود.

کی روش در ماه مارس 2015 به دلیل مسائل مالی از هدایت تیم ملی ایران استعفا داد اما پس از مدتی تصمیم گرفت در ایران بماند. عادل فردوسی پور یکی از گزارشگران فوتبال ایران پس از دیدار تیم ملی این کشور برابر ازبکستان گفت: موفقیت کی روش خودش گویای همه چیز است و اکنون همه باید به او احترام بگذاریم.

سرمربی پرتغالی در مورد صعود تیم ملی ایران گفت: من بابت این صعود به همه بازیکنانم افتخار می کنم، ایران ظرفیت خوبی در فوتبال دارد البته تنها برای کسی که بتواند توانایی ها و ظرفیت های بازیکنان را مدیریت کند.

کی روش در ایران حامیان زیادی دارد یکی از آنها علی دایی کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی این کشور است که با 109 گل ملی «آقای گل جهان» است. در زمان سرمربی پرتغالی تعداد ل‍ژیونرهای فوتبال ایران افزایش چشمگیری داشته و راه حضور در لیگ های معتبر اروپایی برای بازیکنان ایرانی باز شده است.
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار