کرمان؛

دهستانی که شیعه و سنی بر سر یک سفره افطار می نشینند

دهستان رمشک جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان است که گاهی گرمای آن از ۴۰ درجه سانتیگراد هم بالاتر می‌رود، اما این سبب نمی‌شود که مردم آن از فضیلت روزه داری و دادن افطاری، بهره‌مند نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،نادری، دهیار رمشک در این باره گفت: این آداب و رسوم که از دیر باز در بین مردم رمشک مانده است و پا برجاست نشان دهنده اجتماعی بودن مردم این دهستان است

وی افزود : مردم این دهستان نه تنها در توزیع افطاری که فریضه الهی است بلکه در تمامی فعالیت های اجتماعی مشارکت دارند واین مسئله نشان دهنده از همدلی و هم زبانی آنهاست با توجه به این که مردم این دهستان شیعه و سنی هستند اما در کنار همدیگر این آداب و رسوم را به جا می آورند.

نادری گفت :از جمله این رسم و رسوم که سابقه طولانی دارد و همچنان باقی است ،این است که همه خانواده ها برای انداختن سفره افطاری مشارکت می کنند، به این ترتیب که هرخانواده هر چه در خانه دارد را، به مسجد می آورد و بدین ترتیب برای روزه داران سفره ی افطاری پهن می شود و همه دسته جمعی افطاری را میل می کنند.

وی گفت : آنچه واضح است اینکه اینجا بین شیعه وسنی برادری و برابری خوبی است که می تواند الگوی بسیاری از طوایف شیعه وسنی جنوب ایران حتی باشد رمشک دهستانی کم درآمد با مردمی سخت کوش واغلب کشاورز است.

دهستان رمشک متشکل از شیعه وسنتی و بزرگترین دهستان در فاصله ۷۰۰کیومتری از مرکز استان کرمان و دورترین نقطه استان کرمان است .

انتهای پیام/ی
برچسب ها: افطاری ، شیعه و سنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار