مک کین: راهبردی برای خروج از بن بست افغانستان نداریم

سناتور جمهوری خواه اذعان کرد آمریکا هیچ راهبردی برای پایان دادن به بن بست افغانستان ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان مک کین سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز دوشنبه گفت آمریکا هیچ راهبردی برای پایان دادن به بن بست در افغانستان ندارد.

براساس این گزارش، مک کین در بیانیه ای اعلام کرد:«پس از 16 سال جنگ، ما همچنان در افغانستان با بن بست روبرو هستیم. بدتر این که ما هیچ راهبردی برای پایان دادن به بن بست موجود و پیروزی در افغانستان نداریم.»

وی تصریح کرد جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت آمریکا درحال دستیابی به پیروزی در جنگ افغانستان نیست.
مک کین گفت:« شش ماه از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا می گذرد اما هنوز هیچ راهبردی برای پایان دادن به بن بست در افغانستان ارائه نکرده است. ما نمی توانیم این روند را ادامه دهیم. اگر دولت نتواند راهبردی برای موفقیت در افغانستان ارائه کند ، کنگره مجبور خواهد بود نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند.»

آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سال 2001 پس از حملات 11 سپتامبر، جنگی را در افغانستان آغاز کردند. آمریکا و متحدانس 28 دسامبر سال 2014 رسما به ماموریت خود در افغانستان پایان دادند. با این حال ناتو ژانویه سال 2015 ماموریت جدیدی را در افغانستان با عنوان « حمایت قاطع » اعلام کرد که هدف از آن آموزش نیروهای امنیتی افغان و کمک به آنها بود.

 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار