نشان درجه يك هنر به گوينده راديو تهران اهدا شد

آلبرت كوچویی، از گویندگان رادیو تهران موفق به دریافت نشان درجه یك هنر از شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

نشان درجه يك هنر به گوينده راديو تهران اهدا شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، آلبرت كوچویی، از گویندگان و برنامه‌سازان پیشكسوت رادیو در زمینه هنرهای نمایشی، گواهینامه درجه یك در رشته هنرهای نمایشی را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت كرد.

 

آلبرت كوچویی متولد 8 تیر 1322 در همدان است. او ایرانی تبار آشوری، گوینده پیشكسوت رادیو و تلویزیون است و در حوزه نویسندگی و ترجمه، عرصه مطبوعات، هنرهای تجسمی، تئاتر و سینما فعالیت دارد. كوچویی همچنین مدرس گزارشگری و روزنامه‌نگاری و صداپیشگی است.

 

انجمن هنرمندان پیشكسوت، به پاس فعالیت او در زمینه نقد هنرهای نمایشی در زمینه تئاتر و سینما از دهه 40 و 50 در مطبوعات، رادیو و تلویزیون، اهدای این نشان را درخواست داده بودند كه در پی آن نشان درجه یك هنری از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد به او اهدا شد.

 

از دیگر فعالیت‌های او داستان خوانی و كتاب‌خوانی رمان‌های ایرانی و خارجی، دوبله و صدا پیشگی برنامه‌های تلویزیون، مستند و نگارش مقالات متعدد است. او در سال‌های 90 و 91 برنده‌ جایزه‌ اول جشنواره‌ بین‌المللی صدا شد.

 

كوچویی در حال حاضر در شبكه رادیویی تهران با برنامه‌های «صبح تهران»، «گذری در تهران» و «تهران در شب» مخاطبان را همراهی می‌كند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار