سردار حمیدی:

بازگشت از تعطیلات عید فطر را به روز شنبه موکول کنید

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت:مسافران بهتر است بازگشت از سفر را به روز شنبه موکول کنند تا با حجم کمتری از ترافیک روبرو شوند.

بازگشت از سفر را به روز شنبه موکول کنید/ «انحراف به چپ»عامل مرگبارترین حادثه تعطیلات عید سعید فطربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: در حال حاضر بار ترافیک از خروجی‌های استان‌های شمالی به سمت تهران نیمه سنگین و پرحجم و در مقاطعی سنگین است و پیش بینی می‌کنیم این وضعیت تا بامداد روز شنبه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس محور‌های هراز و چالوس از ساعت 15امروز تا تخلیه بار ترافیکی مسیر به سمت تهران یک طرفه می‌شوند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه رانندگانی که در مسیر بازگشت هستند یا قصد دارند امروز (جمعه) به تهران بازگردند، باید چند برابر زمان‌های عادی زمان درنظر بگیرند، توصیه کرد: رانندگانی که هنوز اقدام به بازگشت نکرده یا حوصله ماندن در ترافیک‌های چند ساعته را ندارند، بهتر است بازگشت از تعطیلات عید فطر را به روز شنبه موکول کنند تا با حجم کمتری از ترافیک روبرو شوند.

سردار حمیدی با اعلام اینکه پلیس در بازگشت مسافران هم با تخلفات حادثه سازبرخورد می‌کند، تاکید کرد: با توجه به حجم بالای تردد در برخی جاده‌ها همچنان توصیه ما رانندگی با صبر و حوصله است. رانندگان باید از انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کنند چرا که این تخلفات خط قرمز پلیس است و با متخلفان به طور جدی برخورد می‌شود.

وی با هشدار به رانندگانی که در مسیر‌های یک طرفه تردد می‌کنند، گفت: رانندگان در مسیر‌هایی که برای تخلیه بار ترافیک یک طرفه می‌شود، سرعت مطمئنه را رعایت کنند. هراز و چالوس دارای پیچ‌های بسیاری است و با توجه به اینکه مسیر از شمال به جنوب دارای شیب‌های تند است، می‌تواند در صورت رعایت  نکردن سرعت مطمئنه و توجه نکردن به جلو، حوادث ناگواری را رقم بزند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در مورد آمار تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی در تعطیلات اخیر گفت: در دو حادثه جداگانه دو دستگاه اتوبوس دچار حادثه شدند. در تصادف اول که عصر چهارشنبه به علت توجه نکردن به جلو از سوی راننده اتوبوس رخ داد، در کیلومتر ۳، ۶ آزادراه همدان به تهران یک دستگاه اتوبوس با سواری پژو پارس برخورد کرد که در این حادثه دو نفر کشته شدند.

وی افزود: حادثه دوم بامداد پنجشنبه در جاده شهرکرد به اصفهان رخ داد و بر اثر آن اتوبوس مسافربری با کامیون ایسوزو برخورد و در جریان آن راننده کامیون مجروح شد. براساس اعلام کارشناسان پلیس راه، این تصادف به علت رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده اتوبوس رخ داد.

سردار حمیدی همچنین از یک انحراف به چپ مرگبار به عنوان بدترین حادثه تعطیلات اخیر یاد کرد و گفت: حوالی ساعت ١٠:٣٥ پنجشنبه در کیلومتر ٤٣ محور قره چمن استان آذربایجان شرقی، انحراف به چپ و برخورد پژو ٤٠٥ با تریلی ولوو 6 کشته و مجروح بر جای گذاشت.

«انحراف به چپ»عامل مرگبارترین حادثه تعطیلات عید سعید فطر

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عید فطر ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار