اصفهان؛

آغاز فعالیت 19هزار دانش‎‌آموز کاشانی در پایگاه‌های اوقات فراغت

رییس سازمان دانش آموزی کاشان گفت:19 هزار دانش‌آموزان کاشانی فعالیت تابستانی خود را در پایگاه های اوقات فراغت این شهرستان آغازکردند.

محمد رضا حکیمیان، در حاشیه برگزاری جشن آغاز فعالیت پایگاههای تابستانی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این تعداد  حدود 36 درصد کل دانش‌آموزان هستندکه در برنامه های ستاد اوقات فراغت دانش آموزان شرکت می‌کنند.

به‌گفته‌وی،برنامه‌های ستاد اوقات فراغت دانش آموزان در قالب 60 محتوای آموزش‌های هنری، مهارت‌های حرفه‌آموزی و ورزش طراحی شده است که در 25 پایگاه اختصاصی انجام می شود.

وی، تصریح‌کرد: آموزش های هنری شامل سفالگری، بازیگری، نقاشی، خوشنویسی، سفره آرایی، آشپزی، منبت ، معرق، قلم زنی، گلسازی و گلدوزی،قالی بافی و بافتنی دستی و ماشینی در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

به‌گفته‌وی، کلاس‌های ورزشی شامل فوتسال، والیبال، ژیمناستیک، کاراته، دفاع شخصی، شنا، بسکتبال، هندبال، دو ومیدانی، تنیس، بدمینتون و آموزش های عمومی شامل آموزش شهروندی و مهارتهای زندگی، آموزش خواندن و تفسیر قرآن نی ز از  دیگر برنالمه‌های آموزشی ستاد اوقات فراغت در کلاس‌های تابستانی برای دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان، شرکت در  فعالیت پایگاه های اوقات فراغت را فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان مسیر آینده بر اساس علاقه و توامندی های آنها دانست و گفت:تداوم و استمرار این آشنایی و علاقه‌مندی  برای دانش‌آموزان می‌تواند منجر به آموزش حرفه‌ و مهارت افزایی در آنها شود.

حکیمیان، با تاکید بر اینکه خلاق‌ترین بخش شخصیت افراد در اثر نظام آموزش غیررسمی و آزاد پرورش پیدا می کند گفت: آموزش های هدفمند و صحیح، منجر به پرورش تفکر خلاق و اندیشه واگرا در افراد می شود.

وی اظهارداشت:اهمیت اوقات فراغت در این است که فرد براساس میل و علاقه شخصی و بدون اجبار به فعالیت‌های دلخواه خود می‎پردازد.

 

انتهای پیام/م

 

آغاز فعالیت پایگاههای تابستانی کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.