دولت آبادی در جمع خبرنگاران خبر داد

معرفی 3 نفر به دادستانی در ارتباط با توهین به رئیس جمهور

دادستان تهران گفت: سه نفر در پرونده توهین به رئیس جمهور به دادستانی معرفی شدند و قول دادند که بقیه را هم معرفی کنند.

معرفی سه نفر به دادستانی در ارتباط با توهین به رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران، در ارتباط با احضار برخی افراد به دلیل جرایم انتخاباتی اظهار کرد:تحقیقات از استانداران احضار شده در دادسرا تکمیل شده، ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز گزارش وزارت اطلاعات درباره حادثه روز قدس  به دادستانی ارسال شد،افزود:این گزارش به شعبه بازپرسی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد:متاسفانه در چند روز گذشته طوری وانمود شده که گویی تحقیقات انجام شده در این پرونده بدون مجوز بوده است.

دادستان تهران با بیان اینکه براساس قانون تحقیقات در دادسرا تعطیلی ندارد، تاکید کرد: در تمام سال با اجازه دادستان و قاضی تحقیق، امکان تحقیق وجود دارد، از این رو از رسانه‌ها در خواست می کنم به این نکته قانونی توجه داشته باشند، و فکر نکنند که اگر فردی در یک ساعتی  از شبانه روز احضار و از او تحقیق به عمل آمد، بدون مجوز بوده است.

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید به نفع و ضرر یک فرد یا گروهی فضاسازی کنند، گفت: پرونده های قضایی باید مسیر قانونی خود را طی کنند و نباید اجازه بدهیم که در مسیر هیجانات تصمیم گیری شود.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه دادستانی در این پرونده هم مانند سایر پرونده‌ها در یک مسیر سالم و طبیعی اقدام خواهد کرد، گفت: تحقیقات انجام شده در این پرونده با مجوز دادستانی بوده و ادامه دارد. در گزارشی که وزارت اطلاعات برای ما ارسال کرده سه نفر از متهمان معرفی شدند و قول دادند بقیه را هم معرفی کنند، البته گزارش وزارت اطلاعات برای ما کفایت نمی کند و دادستانی تحقیقات جامعی انجام خواهد داد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه نباید در این پرونده ها طوری وانمود شود که گویی حق انتقاد برای کسی وجود ندارد، گفت:به طور قطع انتقاد منصفانه مشکلی ندارد، ولی باید توجه کرد که  توهین با انتقاد متفاوت است.

*کیفر خواست یاشار سلطانی صادر شده است/ 17 تیرماه زمان برگزاری دادگاه همدستان بابک زنجانی است

دادستان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا پرونده‌های یاشار سلطانی و حکیمی پور به دادگاه ارسال شده است؟ گفت: زمان محاکمه یاشار سلطانی اعلام نشده است، اما کیفرخواست برای وی صادر شده ،و این محاکمه در شرف وقوع است.

دولت آبادی درباره ارسال پرونده‌های مرتبط با گروهک تروریستی داعش به دادسرای تهران گفت: پرونده متهمان با درجه اتهامی بالا و از اعضای اصلی مرتبط با داعش در تهران رسیدگی می شود، ولی هنوز پرونده‌ای در خصوص متهمان اصلی به تهران ارسال نشده است، البته برخی از متهمان اعزام شدند اما پرونده مشخصی از استان ها برای ما ارسال نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ١٧ تیر ماه زمان برگزاری دادگاه همدستان بابک زنجانی است، آیا متهم جدید این پرونده در جلسه دادگاه حضور می یابد؟ گفت: دادگاه مذکور مربوط به دو متهمی است که حکمشان در دیوان عالی کشور نقض شده است، پرونده مربوط به متهم تازه دستگیر شده هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد و به صدور کیفرخواست منجر نشده است.

دادستان تهران با بیان اینکه حکم بابک زنجانی نهایی است، گفت:ما پیش تر اعلام کردیم که اگر این فرد بدهی خود را بدهد راه هایی برای کمک به محکوم در قانون لحاظ شده است، اما زمانی که پولی پرداخت نشده و رد مالی انجام نشده، برخی حرف ها گزافه گویی است.

دولت آبادی در رابطه با حضور متهم تازه دستگیر شده در دادگاه دو متهم دیگر گفت: این مربوط به تصمیم دادگاه است، چرا که دادگاه برای رسیدگی به پرونده دو متهم دیگر این پرونده برگزار می شود.

دولت آبادی در پاسخ به این سئوال که آیا محاکمه غیابی خاوری منتفی شده است؟ گفت:پرونده این شخص مفتوح است و منتفی نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
پس چرا کسانی که به دولتهای قبلی توهین کردند محاکمه نمی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما همچنان منتظریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۶
سلام ببخشید من یک سوال داشتم:
آیا مردم هم می توانند از مسئولین به خاطر توهین بهشون شکایت کنند یا این فقط حق مسئولین است که از مردم شکایت کنند؟
آخرین اخبار