لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بهانه اروپایی ها در اجرای تعهدات برجام احمقانه است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: بهانه اروپایی ها در اجرای تعهدات برجام احمقانه است و می گویند که اگر با ایران کار کنند از سوی آمریکا تحریم می شوند.

بهانه اروپایی ها در اجرای تعهدات برجام احمقانه است به گزارش   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل ستادی با عنوان ستاد حقوق شهروندی در دولت اظهار داشت: دولت هر کاری که در جهت حقوق شهروندی انجام دهد مورد حمایت قوه قضائیه است چرا که  مردم باید با حقوق خود آشنا شوند و منافاتی با وظایف ستاد حقوق بشر ندارد.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی مطرح شده در دولت دارای اجزای قضایی است و اگر قرار باشد این منشور در حد یک توصیه نامه باشد بی فایده خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیان کرد: ما اعتقاد داریم که منشور حقوق شهروندی باید در قالب یک لایحه ارایه شود و با ادغام با لایحه پیشنهادی آیت الله شاهرودی می تواند منسجم تر شود و حتی نهاد ملی برای آن تشکیل داد.

لاریجانی ادامه داد: براساس کنوانسیون پاریس، تشکیل ستاد حقوق شهروندی نه ملی و نه دولتی است و هر کشوری می تواند چنین ستادی را تشکیل بدهد.

وی تاکید کرد: برای احقاق حقوق ملت در داخل و خارج از کشور لازم است که دست به دست هم بدهیم .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در رابطه با کارشکنی اروپا در اجرای تعهدات برجام و تبعیت کشور های اروپایی از امریکا گفت: اروپایی ها هم به مانند آمریکا به سمت برجام ستیزی رفته اند.

لاریجانی ادامه داد: بهانه  اروپایی ها در اجرای تعهدات برجام احمقانه است و می گویند که اگر با ایران کار کنند از سوی آمریکا تحریم می شوند اما ما می گوییم که شما تعهد کرده اید و باید به آن عمل کنید و بهانه تراشی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا واروپایی ها در اجرای تعهدات خود در خصوص برجام کوتاهی کرده اند، گفت:کشور های اروپایی می گویند که نمی گذارند ما به برجام عمل کنیم و آمریکا می گوید نمی گذاریم برجام اجرا شود، باید بگویم که تفاوتی بین این دو برای ما وجود ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: آنها تعهد کرده بودند بعد از برجام تمام تحریم ها یک بار لغو شود و باید این کار را انجام می دادند،اینکه  گاهی اوقات در جایی یک ال سی برای کشور باز شود در شان کشور ما نیست، چرا که کشور ما سالها با تحریم زندگی کرده ، و برداشته شدن چند تحریم تاثیری برای ما ندارد.

لاریجانی در خصوص کارشکنی فرانسه در میزبانی از سران منافقان گفت: وزیر امور خارجه کشور ما با وزیر امور خارجه فرانسه دیداری داشت و هنوز هواپیمای وزیر امور خارجه کشورمان از خاک فرانسه بلند نشده بود که کشور فرانسه میزبان منافقان شد،این اقدام توهین آشکار به ایران بود.

لاریجانی با بیان اینکه فرانسه در کشور خود گروهی از داعش را تشکیل داده است، افزود: منافقان از نظر ما با داعش هیچ تفاوتی ندارند اما مقامات فرانسه عنوان می کنند که با منافقان ارتباطی ندارند، بهتر است این جوک های سیاسی را به مردم خودشان تحویل دهند.

وی تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می کنم  که روابط خود را با فرانسه کاهش  و قرارداد خود را با شرکت خودرو سازی پژو لغو کند تا شاید صنعت خودرو سازی کشور احیا شود.

انتهای پیام/

دولت روابط خود را با فرانسه محدود کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار