شیراز؛

افزایش ۱۳ درصدی ارزش کالای قاچاق کشف شده در فارس

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس از افزایش ۱۳ درصدی ارزش کالای قاچاق کشف شده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید احمد احمدی زاده مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده در سه ماهه نخست سال ۹۶ در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.


احمدی زاده افزود: در سه ماه نخست سال ۹۶ ارزش کالای قاچاق کشف شده ۴۴۸ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال بود در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳۹۵ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال اعلام شد.


وی، ارزش تقریبی کالا‌های مکشوفه در فارس در سال ۹۴ را یک هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این میزان در سال ۹۵ با حدود ۴۳ درصد افزایش به ۲ هزار و ۱۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال رسید.


احمدی زاده اظهار داشت: این افزایش آمار‌ها بیانگر جدیت استان در زمینه مبارزه و مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز است.


وی بیان کرد: سال ۹۵ حدود یک هزار تن انواع کالا‌های قاچاق شامل لوازم آرایشی بهداشتی، خوراکی، آشامیدنی، دخانی و کالا‌های فساد پذیر به ارزش تقریبی ۱۲۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال امحاء شد.


احمدی زاده افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۸۰ تن انواع کالای قاچاق سلامت محور به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال و افزون بر ۱۶ میلیون نخ سیگار و انواع کالا‌های دخانی قاچاق به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال امحاء شد.


مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس تصریح کرد: کشف ۵۶۵ هزار و ۲۹۳ پاکت سیگار، ۸۵ هزار و ۹۳۶ متر پارچه، ۲۰۶ هزار و ۵۸۶ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۳۴۶ هزار و ۷۷۳ لیتر انواع سوخت، ۵۳۷ هزار و ۵۹۲ کیلو برنج، ۵۳ هزار و ۸۹۳ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۰ هزار و ۸۸۳ دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره و همچنین توقیف ۹۱۱ دستگاه خودرو از جمله فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در سه ماه نخست سال ۹۶ است.
انتهای پیام/ر

رشد 13 درصدی کالای قاچاق مکشوفه در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار