یزد؛

جایگاه مطلوب کتابخانه های عمومی یزد از نظر عضویت، امانت و ارائه خدمات

درجلسه ای با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برای حل مشکلات عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه‌های شهرستان یزد تصمیم‌گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به رشد مطلوب کتابخانه‌های شهرستان یزد پس از سه دوره بازدید کارشناسی، گفت: در طول این بازدیدها، رئیس اداره و کتابداران شهرستان یزد، همکاری مطلوبی با کارشناسان ستادی داشته‌اند و شاهد حل بسیاری از مشکلات بوده‌ایم.

دوست فاطمی‌ها افزود : اتفاقات مثبتی که در کتابخانه‌های شهرستان افتاده است، حاصل همکاری و حمایت شهرداران مختلف سطح شهرستان به خصوص شهرداران شهرهای حمیدیا و شاهدیه بوده است که با نگاه فرهنگی خود، همواره در کنار کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند.

 محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد و پراکندگی کتابخانه‌ها در سطح شهرستان یزد و همچنین کمبود نیرو، منجر به بروز مشکلات و کمبودهایی در سطح این کتابخانه‌ها شده است، بیان داشت: با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته‌ است، جایگاه شهرستان از نظر عضویت، امانت و ارائه خدمات کتابخانه‌ای مطلوب است که این امر، حاصل تلاش‌ کتابداران خدوم شهرستان است.

 لزوم اصلاح فضای فیزیکی برخی کتابخانه‌های شهرستان برای بهره‌‌برداری بیشتر از فضای کتابخانه و بهسازی چند باب از کتابخانه‌های شهرستان یزد نظیر امام علی(ع)، رئیس فرهمند، آذریزدی و شهدای شاهدیه، از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

افزایش تعداد رابطان فرهنگی شهرستان به دو نفر با توجه به تعداد کتابخانه‌ها و حجم فعالیت‌ها، تشکیل جلسه در کتابخانه آزادگان با حضور نماینده شهرداری یزد در خصوص ساختمان کتابخانه و امکان‌سنجی برای افزایش متراژ ساختمان، امکان‌سنجی در خصوص جابجایی اداره شهرستان یزد به فضای مطلوب‌تر و پیگیری برای تملک زمین جنب کتابخانه امام خمینی(ره)و جذب کمک‌های خیری برای توسعه این کتابخانه، از مصوبات مهم این جلسه بود. در

جلسه بررسی وضعیت کتابخانه‌های شهرستان یزد همچنین در خصوص تشکیل جلسه با خیر کتابخانه جامع وکیلی زارچ برای رفع کمبودهای عمرانی کتابخانه نظیر رمپ ورودی، سرویس بهداشتی خواهران و آبدارخانه، تعطیلی موقت کتابخانه رسالت شهیدبه دلیل نشست ساختمان و احتمال وقوع حادثه در این کتابخانه، تعیین تکلیف کتاب‌های چاپ سنگی کتابخانه رئیس فرهمند پس از هماهنگی با خیر آن و امکان‌سنجی افزایش مخزن کتابخانه شهید کلانتری زارچ درصورت تأمین اعتبار، بحث و تصمیم‌گیری شد.

ساماندهی وضعیت انبار کتاب کتابخانه رئیس فرهمند در آینده‌ای نزدیک و خرید تجهیزات موردنیاز بخش کودک کتابخانه‌های شهرستان، از دیگر تصمیمت گرفته شده در این جلسه بود.

در جلسه‌ای با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، جمعی از کارشناسان ستادی این اداره کل و رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد، در خصوص مشکلات عمرانی، تجهیزاتی و کمبود منابع برخی کتابخانه‌های این شهرستان تصمیماتی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ ی

جایگاه مطلوب کتابخانه های عمومی یزد از نظر عضویت، امانت و ارائه خدمات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.