تمرین ساده تنفسی از فشارخون بالا پیشگیری می کند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، تمارین تنفسی بزودی تبدیل به یک شیوه موثر پیشگیرانه در مقابل فشارخون بالا خواهند شد.

تمرین ساده تنفسی از فشارخون بالا پیشگیری می کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه ملبورن استرالیا با استفاده از یک مدل حیوانی دریافتند فعالیتی بین نورون های کنترل کننده تنفس و فشارخون در طول مراحل اولیه فشارخون بالا وجود دارد.

«اندرو آلن» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما قادر هستیم با اختلال در فعالیت بین این دو گروه نورون ها در طول نوجوانی، به شکل قابل توجهی ریسک ابتلا به فشارخون بالا در بزرگسالی را کاهش دهیم.»

آلن معتقد است شروع انجام تمارین تنفسی یا سایر درمان های احتمالی برای پیشگیری از فشارخون بالا در سنین جوانی بسیار موثر خواهد بود.

در طول دوره نوجوانی، هنوز سیستم عصبی قادر به اصلاح است اما محققان مشاهده کرده اند که در بزرگسالی، تعامل بین این دو مدار تثبیت می شود. از اینرو، فشار خون را فقط می توان با یک راه حل موقت کاهش داد.

محققان تاکید دارند ریلکسیشن و نفس عمیق کشیدن می تواند یک درمان خانگی برای کنترل فشارخون بالا باشد. محققان سایر درمان های خانگی کمک به کنترل و پیشگیری فشارخون بالا را مدیریت استرس، تغذیه سالم، حفظ وزن سالم، و کنترل فشارخون در طول بارداری عنوان می کنند.

منیع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار