یاسوج؛

مبارزه بیولوژیک علیه آفت کرم سیب در باغات بویراحمد

مدیر حفظ نباتات جهاد کـشاورزی کهگـیلویه و بویراحمد از شروع عملیات مبارزه بیولوژیک علیه آفت کرم سیب در باغات شهرستان بویراحمد خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حسین لایقی‌مطلق در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت‌های گسترده جهاد کشاورزی، از ضرورت توجه به مسائل مرتبط با سلامت مردم و محیط زیست گفت و اظهار کرد: جهاد کشاورزی به عنوان تأمین‌کننده مواد غذایی مردم، در مسیر تولید غذای سالم دغدغه‌های زیادی دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کاهش مصرف سموم شیمیایی را یکی از اهداف این سازمان در تولید غذای مردم دانست و افزود: مبارزات بیولوژیک علیه آفات در باغات و مزارع بهترین قدم در این راستا است.

وی توضیح داد: در ادامه مدیریت تلقیقی مبارزه با عوامل خسارت‌زای گیاهی در باغات این استان، مرحله پنجم مبارزه بیولوژیک با آفت کرم سیب در شهرستان بویراحمد انجام شد.

در این مرحله، برای مبارزه با نسل دوم آفت کرم سیب در منطقه چنار بویراحمد، در چندین مرحله نسبت به رهاسازی عامل بیولوژیک یعنی زنبور "تریکوگراما" اقدام و در چندین مرحله دیگر نیز این رهاساز در باغات استان انجام می‌گیرد.

لایقی اضافه کرد: با انجام این روش از سمپاشی‌های بی‌رویه جلوگیری شده، آلودگی زیست‌محیطی را به حداقل خواهد رساند و به تولید محصول سالم و اورگانیک کمک خواهد کرد.

وی گفت : در این روش مبارزه به جای استفاده از سموم شیمیایی، از یک عامل طبیعی علیه آفات استفاده می‌شود.

به گفته مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، این طرح موجب کاهش هزینه‌های باغدار،کاهش دفعات سمپاشی و حفظ طبیعت و محیط طبیعی و انسانی شده است.

لایقی یادآور شد : زنبور تریکوگراما که آفت کرم سیب را از بین می‌برد در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/غ

آغاز مبارزه بیولوژیک علیه آفت کرم سیب در بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.