5 بازیکن مطرح آسیایی که در جوانی کفش ها را آویختند

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از محمد پروین به عنوان یکی از 5 بازیکن مطرح آسیایی که در سنین جوانی بازنشسته شد، نام برد.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی اقدام به معرفی 5 بازیکن مطرح آسیایی کرد که در جوانی از دنیای فوتبال خداحافظی کردند.یکی از این بازیکنان محمد پروین بازیکن سابق تیم پرسپولیس است.


این سایت در بخش مربوط به محمد پروین نوشت، محمد پروین در صنعتی پر فشار مانند فوتبال، احتمالا با بیشترین فشار مواجه بود. نه تنها پدر این هافبک هجومی،یعنی علی پروین، بخشی از تیم افسانه ای جمهوری اسلامی ایران بود که برای نخستین بار در سال 1978 به جام جهانی راه یافت؛ بلکه او زمانی که پروین کوچک اولین بازی خود را در سال 2005در سن 17 سالگی برای پرسپولیس انجام داد،سرمربی این تیم بود.

 

پروین که از او به عنوان آینده فوتبال ایران نام برده می شد، پس از خروج پدرش از پرسپولیس در این تیم دچار مشکل شد و سال 2007 به دسته پایین تر رفت و به عضویت استیل آذین درآمد. پس از آن او تنها یک فصل استعدادهای واقعی خود را به نمایش گذاشت و به تیم ملی ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا 2008،دعوت شد.


پس از آن محمد پروین با سایپا به لیگ برتر بازگشت، اما پس از چند ماه و بدون این که گلی بزند، دوباره به باشگاه دیگری نقل مکان کرد،این بار دونایسکا استردا، اسلواکی.  محمد در حالی که حضورش در اروپا فاجعه بار نبود، اما نتوانست در برابر وسوسه پرسپولیس مقاومت کند و در سال 2009 به تهران برگشت، اما باز هم نتوانست خود را به عنوان بازیکن اصلی به تیم تحمیل کند.

 

یک فصل بازی در پیکان و پس از آن گهر دورود پایانی بر دوران حرفه ای محمد پروین بود.دورانی که هرگز واقعا اوج نگرفت اما پروین تصمیم گرفت در سن 27 سالگی به آن خاتمه دهد. شاید فشار «پا گذاشتن جای پای پدر» بیش از حد زیاد بود، شاید او در زمان های اشتباه ،انتقال های اشتباهی داشت.پروین بدون شک صاحب استعداد بود، تا چه حد؟ ما هرگز نمی دانیم.


چهار بازیکن دیگری که در این گزارش از آنها نام برده شده عبارتند از :

دونگ فنگژو از چین که در سن 31 سالگی بازنشسته شد. وقتی در ماه ژانویه سال 2004، منچستر یونایتد او را در 19 سالگی به خدمت گرفت، نام دونگ در سراسر جهان مطرح شد.هرچند مشکل صدور مجوز کار در انگلیس باعث شد او دو سال بعد اولین بازی خود را برای من یونایتد،انجام دهد.

نشاط اکرم بازیکن تیم ملی عراق که در 30 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.نشاط به همراه عراق فاتح جام ملت های سال 2007 آسیا شد و از سوی اریکسون به تیم منچسترسیتی فراخوانده شد،اما به این هافبک عراقی مجوز کار داده نشد تا در حسرت بازی در انگلیس بماند.


جاسم الهویدی ستاره سابق کویت که بین 30 تا 31 سالگی فوتبال را کنار گذاشت.الهویدی در ول 11 سال بازی برای کشورش 60 گل به ثمر رساند و مهمترین تورنمت دوران بازی اش ،حضوردر المپیک 1992 بارسلون به همراه تیم ملی امید کویت بود.


هیده توشی ناکاتا بازیکن سابق ژاپن که در سن 29 سالگی کفش ها را آویخت.ناکاتا در جام جهانی 1998 به جهان فوتبال معرفی شد.سپس به سری آ پیوست یک سال و نیم برای پروجا بازی کرد و سپس راهی پایتخت ایتالیا شد. او سال 2000 به همراه رم فاتح سری آ شد.

 

انتهای پیام/

 

محمد پروین در میان ستارگان آسیایی که زود محو شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار