سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اختصاص یک هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار امدادرسانی در طرح تابستانه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در راستای خدمت رسانی به مسافران در طرح تابستانه یک‌هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار تعبیه شده است.

اختصاص یک هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار امدادرسانی در طرح تابستانهمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تمهیدات سازمان امداد و نجات برای خدمت رسانی به مسافران ایام تعطیلات تابستانی اظهار داشت: هر ساله همزمان با فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، جمعیت هلال‌احمر با توجه به تجارب و نیاز سنجی‌ها؛ به منظور تحقق اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمرکز خاصی در دو مقوله امداد جاده‌ای و تقویت پایگاه‌های جاده‌ای، ساحلی و نیز امداد و نجات در کوهستان دارد.

وی ادامه داد: سازمان امداد و نجات به همین منظور به استقرار پست‌های موقت و سیار در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی خود در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهرها و به‌ منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌ها اقدام می‌کند.

سلیمی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به همنوعان در طرح تابستانه یک‌هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار که شامل 535 پایگاه ثابت و 745 پست موقت و سیار تدارک دیده شده است که به محض وقوع حوادث در سریع ترین زمان ممکن در محل حضور می یابند.

*4500 امدادگر هلال یاری رسان مردم در تعطیلات تابستانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین 4 هزار و 538 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر در طول فصل تابستان در صورت بروز حوادث به یاری همنوعان خود می شتابند. برای تسریع در مواجهه با حوادث نیز یک هزار و 97 دستگاه آمبولانس، 365 خودروی نجات، 52 خودروی ویژه عملیاتی، یک هزار و 328 دستگاه سایر خودروها،11 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات، 122 دستگاه موتورسیکلت آمبولانس، 480 موتورسیکلت امدادی و 23 فروند بالگرد امدادی ماموریت واکنش سریع و کاهش تلفات را به دنبال خواهند داشت.

انتهای پیام /

 آماده باش نیروهای امدادگر برای خدمت رسانی به مسافران تابستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار