کرمان؛

دادگستری بم با کمبود شدید کادر اداری مواجه است

رئیس دادگستری شهرستان بم گفت:در سال گذشته قضات وکارکنان دادگستری بم به بیش از ۴۰ هزار پرونده رسیدگی نموده اند که از این تعداد ۳۳ هزار پرونده مربوط به دادگستری و ۷ هزار پرونده مربوط به شورا‌های حل اختلاف بوده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مصطفی عارف کیا افزود :دادگستری بم با مشکلات و کمبود‌های شدید مالی ونیروی انسانی مواجه است به نحوی که در حال حاضر تنها ۴۵ درصد پست‌های اداری این شهرستان فعال است.
عارف کیا با اشاره به مبحث امنیت گفت: طبق گزارش ها، بم جزء شهرستان‌های امن استان است و از این بابت از مجموعه‌های نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان تشکر ویژه می‌کنم.
وی در ادامه گفت:از مردم انتظار داریم در بحث پیشگیری از وقوع جرم هرگاه از وقوع جرمی مطلع شدند از طریق110 اطلاع دهند و یا اینکه از طریق دادستانی جرایم را به صورت مکتوب اطلاع دهند.
رئیس دادگستری بم ابراز داشت: بسیاری از پرونده‌های مواد مخدر و محکومین این حوزه غیربومی هستند و در پرونده‌های دعاوی حقوقی متاسفانه دعاوی خانواده در صدر قرار دارد.
وی افزود: در سال گذشته دادگاه بروات تاسیس شد و همچنین سامانه ثنا راه اندازی شد و این سامانه مخفف سامانه ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی است که مشکلات ابلاغ دستی و کاغذی را حل کرد و برخی هزینه‌های قوه قضایی را کاهش داد همچنین سامانه ویدیو کنفرانس نیز راه اندازی شده است که توسط آن قاضی می‌تواند از راه دور به پرونده رسیدگی کند.
وی عنوان کرد:در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط همکاران ما جلسات متعددی برگزار شده است و همچنین توسط نشریات و جراید محلی و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی‌هایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شده است و همچنین مشاوره‌های رایگان در جهت تقویت بنیان خانواده‌ها انجام شده است لذا جا دارد از امام جمعه بم تشکر ویژه داشته باشیم چراکه به علت مقبولیتی که ایشان دارند برخی از پرونده‌هایی که به ایشان ارجاع داده می‌شود به صلح و سازش ختم میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود، اظهار داشت:در ماجرای شهادت شهید دکتر بهشتی در دفتر حزب جمهوری اسلامی دو گروه رسوا شدند یکی منافقین که از حامیان ابوالحسن بنی صدر بودند و همیشه ادعا می‌کردند حامی مردم هستند و گروه دوم قدرت‌های جهانی بودند که همیشه مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم بودند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.