تبریز؛

رونق اقتصادی با توسعه و بهره برداری از خطوط ریلی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایجاد و بهره برداری از خطوط ریلی استان موجب رونق اقتصادی آذربایجان شرقی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار مدیران اداره کل راه آهن آذربایجان با وی، گفت: بهره برداری از این خطوط به ویژه راه آهن میانه - تبریز و بازرگان علاوه بر رونق اقتصادی استان موجب بهره مندی ساکنان واقع در این مسیر از خدمات آن می شود.

وی با اشاره به اهمیت این طرح، بر سرعت بخشی برای اتمام و بهره برداری از راه آهن میانه - تبریز با پشتیبانی مسئولان استان تاکید کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: اعتماد و اطمینان خاطر بیشتر مردم به قطار و ایمنی آن از ویژگی های حمل و نقل ریلی است و باید با توسعه خطوط ریلی زمینه استفاده بیشتر مردم از این خدمات فراهم شود.

مدیر کل راه آهن آذربایجان نیز در این دیدار با تشریح عملکرد و توانمندی های این اداره کل گفت: حمایت و همراهی مسئولان استان در مسیر رشد و شکوفایی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت بخشی ریلی در توسعه حمل و نقل ضروری است.

شاپور ارصلانی افزود: ایجاد مزیت رقابتی برای ناوگان ریلی و اتصال شبکه آن به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی، مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه های بزرگ ریلی منطقه ای و جهانی موجب رونق اقتصادی کشور و منطقه می شود.

راه آهن تبریز - میانه از سال 79 آغاز شده و تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده ولی تاکنون این مسیر به بهره برداری نرسیده است.

آذربایجان شرقی با برخورداری از بیش از 500 کیلومتر خطوط ریلی از استان های مهم کشور در حمل و نقل ریلی است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار