همدان؛

آغاز برداشت محصولات کلزا و جو در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی همدان از آغاز برداشت دو محصول کلزا و جو در استان خبر داد.

آغاز برداشت محصولات کلزا و جو در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام پرورش با اشاره به اینکه 6 هزار تن کلزا تحویل شرکت کشت و صنعت می‌شود و شرکت غله و بازرگانی منطقه 13 و شرکت کشت و صنعت خزل در حال خرید این محصولات استان هستند گفت:اراضی زیرکشت کلزا در سالجاری 3200 هکتار است.

وی با بیان اینکه پارسال 7 هزار تن کلزا به ارزش کیلویی 2783 تومان برداشت شده است، ادامه داد: در سال گذشته حدود 700 هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص داده شده بود که 1050 تن محصول از آن برداشت شده است.

پرورش با اشاره به اینکه پیش‌بینی می شود میزان تولید و برداشت جو در استان همدان 176 هزار تن باشد بیان کرد: 7500 تن جو برداشت شده که سطح زیرکشت آبی این محصول 34 هزار و 341 هکتار و سطح زیرکشت دیم آن 57 هزار و 638 هکتار بوده است.

وی به عرضه و فروش این محصول از طریق بورس استان اشاره کرد واظهار داشت: جو استان همدان با قیمت کیلویی 1030 تومان در بورس عرضه شده که مزیتی این امر پرداخت مابه‌التفاوت قیمت آن توسط دولت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان تولید محصول جو در سال گذشته را بهتر از امسال ارزیابی کرد و اضافه کرد: در سال گذشته 230 هزار تن تولید داشته‌ایم که نسبت به پیش‌بینی امسال بیشتر بود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.