مشهد؛

توزیع بیش از ۱۵ هزار تن بذر اصلاح شده گندم در بین کشاورزان

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از پیش بینی برداشت بیش از ۳۷ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت شهرستان در سال زراعی ۹۶-۹۵ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد محمدعلی فرهمندراد گفت: این مقدار گندم از سطح زیر کشتی معادل ۱۸ هزار هکتارآبی و دیم برداشت میشود که در مقایسه با سال گذشته با توجه به سرمازدگی و خشکسالی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: علیرغم برابر بودن میزان بارش در مقایسه با سال گذشته متاسفانه بارندگی موثر نداشته ایم و این به آن معناست که در فروردین و اردیبهشت که بیشترین نیاز آبی وجود دارد بارشی اتفاق نیفتاده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور میزان مبارزه با علف هرز در شهرستان را ۱۳۷۰۰ هکتار و سطح مبارزه با سن را ۱۲۴۴۰ هکتار اعلام کرد. همچنین ۱۵۳۰ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

علیرضا زارعی سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی نیشابور در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: در حال حاضر ۲ سیلوی دولتی و ۲ کارخانه آرد بخش خصوصی در این زمینه در کنار ۵ مرکز خرید تعاون روستایی در بخش‌های شهرستان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌نمایند.

وی افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در مبادی فوق ۱۰۰ هزار تن در شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام//م. ح.
 

پیش بینی برداشت بیش از ۳۷ هزار تن گندم در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار