فقیهی در نشست خبری؛

۱۴ هزار نفر دانشجو در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان کربلایی می‌شوند

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در دوره هفدهم عتبات دانشگاهیان ۱۴ هزار دانشجو به عتبات اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات که صبح امروز در این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: در دوره شانزدهم بیش از ۸۰ هزارنفر ثبت نام که حدود ۱۲ هزارنفر در دوره قبل اعزام شدند که ۵۱.۵ درصد از دانشجویان اعزام شده در مقطع کارشناسی، ۲۵.۹ درصد در مقطع کارشناسی ارشد، ۷۷ درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد:در دوره گذشته ۵۱ درصد اعزام ها مربوط به متاهلین و مابقی از اساتید، دانشجو‌ها و کارکنان دانشگاه بوده اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان افزود: ثبت نام این دوره از ۱۰ تیر آغاز و تا ۲۲ تیرماه ادامه دارد که اکنون در سومین روز ثبت نام بیش از ۳۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام در این دوره را انجام داده اند.

وی درباره جزئیات ثبت نام اظهار کرد: تا به امروز ۵۰ درصد متاهلین، ۱۹ درصد مجردین، ۱۷ درصد دانشجو دختر، ۹ درصد کارمند و ۵ درصد اساتید هستند. 

فقیهی با بیان اینکه هدف ما این است که در این دوره ۱۴ هزار نفر از دانشجویان به عتبات اعزام شوند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها این است که دانشجویان با قرآن انس بیشتری پیدا کنند، همچنین یکی از برنامه‌هایی که در دوره شانزدهم اجرا شد، برنامه اولین سلام دانشگاهیان در نجف و کربلا بود که ۱۹۰ برنامه در این خصوص اجرا شد و بعد از سفر نیز دانشجویان به قم اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: اعزام دانشجویان از ۱۵ مرداد آغاز شده و تا ۸ آبان ادامه دارد که در این میان ۳۴۰ کاروان اعزام می‌شوند، ۲۵۴ کاروان هوایی و ۸۶ کاروان به صورت زمینی اعزام می‌شوند و کاروان‌های زمینی بیشتر به استان‌های مرزی اختصاص دارد. 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص دانشجویان مشمول نظام وظیفه گفت: دانشجویانی که مشکل نظام وظیفه دارند، با تفاهمی که با سازمان نظام وظیفه منعقد شده، مجوز خروج از کشور این دانشجویان را این ستاد تعهد کرده است.

فقیهی ادامه داد: در این دوره برنامه‌های فرهنگی قبل، حین و بعد از سفر اجرا خواهد شد، همچنین برای دانشجویان برنامه ویژه زیارتی در کربلا و نجف اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: امسال دانشجویان می‌توانند از وام عتبات دانشگاهیان استفاده کنند که یک و نیم میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد برای دانشجویانی که هوایی اعزام می‌شوند و یک میلیون تومان برای دانشجویانی که زمینی اعزام می‌شوند، در نظر گرفته شده است. 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شعار امسال را شعار امسال تفکر فاطمی و اقدام حسینی خواند و افزود: یک برنامه اپلیکیشن در سایت عتبات دانشگاهیان قرار داده شده که دانشجویان می‌توانند آن را دانلود کنند که در این طرح دانشجویان می‌توانند دوستان خود را دعوت کرده و لینک آن را به آنها ارسال کنند و از جوایز آن بهره‌مند شوند.

فقیهی تصریح کرد: یک بسته آموزش مجازی که در سایت عتبات دانشگاهیان طراحی شده که دانشجویانی که این آموزش‌های مجازی را طی کنند و مدرک بگیرند، به آن‌ها تخفیف داده خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام عمره گفت:این اعزام‌ها پس از پایان دوره حج بررسی و اگر سازمان حج و زیارت مجوز را صادر کنند، اعزام دانشجویان به عمره شکل می‌گیرد.

رییس ستادعمره و عتبات دانشگاهیان گفت: شرکت شمسا در این راستا افزایش قیمت نداشته که قیمت اعزام دانشجویان نیز رشدی نداشته و همان یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است، البته در زمان عرفه ۱۰ درصد معمولا شرکت شمسا افزایش قیمت دارد.

وی یادآورشد:سفر‌های ارزان قیمت عتبات دانشگاهیان مقدماتش آماده شده و منتظر آخرین پاسخ‌ها هستیم، اگر اسکان دانشجویان فراهم شود، اعلام می‌شود، البته اعزام ارزان قیمت دانشجویان پکیج جداگانه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشگاهیان برای اعزام به عتبات تا امروز ثبت نام کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اساتید حق التدریسی که حکم کارگزینی و بیمه دانشگاهی ندارند و فقط با کد استادی خود ثبت نام کرده اند، آیا در این سفر بیمه حوادث هستند؟
لطفا پاسخ دهید
Germany
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۳ تير ۱۳۹۶
با توجه با اینکه این دفعه دانشجویان دختر مجرد و اساتید خانم مجرد به تنهایی اعزام میشوند و محارم (پدر یا مادر) همراهشان نیست آیا امنیت کافی در تمام طول سفر در داخل خاک عراق پیش بینی شده است؟

درضمن در هنگام ثبت نام در سایت لبیک ، امکان واردنمودن اولویت انتخابی برای اعزام در بازه زمانی مورد نظرمان وجود نداشت و (اواخر مهر) قابل تغییر نبود و فقط دو گزینه در شهریور در فیلد اولویت در ایام عید قربان و عیدغدیر وجود داشت؟