چرا مردم وام بانک‎ها را پس نمی‎دهند؟

عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران گفت: اولین نکته در خصوص تسهیلات بانکی این است که بسیاری از مردم و گیرندگان تسهیلات معتقدند پول بانک از هر چیزی حلال‌تر است، ازاین‌رو نسبت به بازپرداخت آن خیلی مقید نیستند که این امر به دارایی‌های منجمد منجر می‌شود.

    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجتبی لشکر بلوکی عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران با تأکید بر ضرورت ارائه راهکارهای دوقلو برای جلوگیری از معوقات بانکی گفت: ایجاد نظام اعتبارسنجی می‌تواند از ایجاد مطالبات معوق و دارایی‌های منجمد جلوگیری کند.

وی بیان کرد: اولین نکته در خصوص تسهیلات بانکی این است که بسیاری از مردم و گیرندگان تسهیلات معتقدند پول بانک از هر چیزی حلال‌تر است، از این رو نسبت به بازپرداخت آن خیلی مقید نیستند که این امر به دارایی‌های منجمد منجر می‌شود.

لشکر بلوکی با تأکید بر اینکه در دو دهه اخیر در بسیاری از اصول، بانکها توسعه پیدا کرده‌اند، افزود: متأسفانه در بخش‌های مرتبط با تسهیلات و اعتبارسنجی به‌شدت دچار مشکل هستیم از این رو باید برای کاهش حجم دارایی‌های منجمد و مطالبات معوق فکری برای اعتبارسنجی به‌هنگام تسهیلات‌دهی شود.

وی با اشاره به عوامل ابقاکننده مطالبات معوق گفت: گاهی برخی افراد با انتساب دروغین خود به برخی نهادها و افراد قدرتمند ترس در بانک‌ها ایجاد می‌کنند تا به این تریبت نهادهای مالی برای وصول مطالبات خود به‌سراغ آنها نروند.

عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران با تأکید بر اینکه برای رفع مشکل دارایی‌های منجمد باید برای عوامل ایجاد کننده و ابقا کننده مطالبات معوق راه حل ارائه شود، گفت: اینکه گفته شود نظام اعتبارسنجی باید در بانکها ایجاد شود تنها می‌تواند از ایجاد مطالبات معوق جلوگیری کند، از این رو لازم است راهکارهای دوقلو برای این موضوع در نظر گرفته شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

مردم وام را پس نمی‌دهند چون معتقدند پول بانک از هر چیزی حلال‌تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار