آقاجانی در اجلاس معاونين درمان دانشگاه هاى علوم پزشكى كشور؛

۲۸۰ کلینیک ویژه درمانى تا شهریور راه اندازى مى شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در قالب پروژه هاى پنج گانه طرح تحول حدود ٢٨٠ پروژه جدید کلینیک تحصصى، بخش هاى سرطان و بلوک زایمان تا شهریور ماه به بهره بردارى مى رسد.

280 كلينيك ويژه درمانى تا پايان سال راه اندازى مى شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانى معاون درمان وزارت بهداشت در اجلاس معاونين درمان دانشگاه هاى علوم پزشكى كشور که امروز در هتل ارم برگزار شد، با بيان اينكه بيش از سه سال از اجراى طرح تحول سلامت سپری شده است، گفت: پس از اين سه سال شاهد دستاوردهاى مطلوب طرح تحول براى مردم بوديم.

وى ادامه داد: طرح تحول سلامت بزرگترين برنامه اجتماعى دولت يازدهم بوده و توانسته نظر سياستگذاران را جلب كرده و آنها حمايت خود را از اين طرح اعلام كنند.

آقاجانى به موضوع بررسى و آسيب شناسى اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت پرداخت و عنوان كرد: اميدواريم با آسيب شناسى و تدوين برنامه ها و اجراى آن با كمك معاونين درمان شاهد ادامه موفقیت طرح تحول سلامت باشيم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: حفاظت مالی از بيماران بستری در برابر هزينه های كمرشكن در بيمارستان های دولتی برای 77.4 % جمعيت كشور به صورت هدفمند در طرح تحول اجرا شد و در حوزه سرپايى حدود 130 میلیون بار ویزیت در بخش دولتی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص با ویزیت سه هزار و 500  تومان انجام شده است.

وی با بيان اينكه چهار هزار و 249 مطب دولتی در كلينيك هاى جديد ايجاد كرديم تصریح كرد: در قالب پروژه هاى پنج گانه طرح تحول حدود ٢٨٠ پروژه جديد كلينيك تحصصى ، بخش هاى سرطان و بلوك زايمان تا شهريور به بهره بردارى مى رسد.

وى ادامه داد: در طرح تحول در ١٣٨ شهر محروم كلينيك هاى ويژه راه اندازى و تا پايان سال239 کلینیک ویژه جديد در سراسر کشور تا با اولویت مناطق محروم در دولت یازدهم به بهره بردارى مى رسد.

افزایش 386 هزار متر مربعی فضای درمان سرپایی در کشور

آقاجانى عنوان كرد: افزایش بالغ بر 386 هزار متر مربع بر فضای درمان سرپایی در کشور و بهره برداری از  83 پروژه و تکمیل 113 پروژه دیگر تا پایان دولت یازدهم و بهره برداری مابقی پروژه ها تا پایان سال از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول سلامت است.

وى افزود: انجام يك ميليون و ٦٠٠ هزار زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور در طرح تحول انجام شده و کاهش سزارین به میزان 6.5 درصد مطلق معادل 11.6 درصد پایه و کاهش سزارین بار اول به میزان پنج درصد را شاهد بوديم.

آقاجانى به اقدامات انجام شده در حوزه نابارورى اشاره و اظهار كرد: پوشش 85درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج های نابارور و ایجاد 15 مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در 6 استان فاقد مرکز و افزایش 60درصدی مراکز درمان ناباروری دولتی و کاهش 85درصدی هزینه های درمان ناباروری در مراکز دولتی در دولت یازدهم و حفظ بنیان زندگی 2 میلیون زوج ایرانی با مشکلات ناباروری از اقدامات انجام شده در اين حوزه بود البته در اين حوزه همچنان پوشش بيمه اى مطلوب نيست.

معاون درمان وزارت بهداشت تاكيد كرد: مراكز درمان نابارورى ٦٠ درصد رشد داشت و خدمات نابارورى تحت پوشش بيمه قرار گرفت البته در درمان نابارورى نيازمند بهبود خدمات و پوشش بيمه اى داريم.

وى به نوسازى بيمارستان هاى فرسوده اشاره كرد و افزود: ٤٥ هزار تخت بيمارستانى با تجهيزات داخلى در ٢.٥ ميليون متر مربع در بيمارستان ها فرسوده راه اندازى و ٦٩ هزار قلم تجهيزات پزشكى بالاى ٥٠ ميليون مانند راديولوژى سى تى اسكن آنژيوگرافى در اين مراكز به بهره بردارى رسيد.

آقاجانى عنوان كرد: ٢١ هزار تخت بيمارستانى در ٣١ استان و يك چهارم تخت هاى موجود در كشور به تخت هاى بيمارستان ها اضافه شده در كناریک هزار و 100 پروژه پنج گانه به بهره بردارى رسيد.

آقاجانی‌ اظهار کرد: اعتباربخشی‌ بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با هدف  ارتقاء خدمات، افزایش بهره‌وری و کاهش خطاهای پزشکی در قالب نسل جدید اعتباربخشی‌ در طرح تحول انجام شد و اکنون در مرحله صدور کارنامه نهایی و اعتراض بیمارستان‌ها نسبت به درجه اعتباربخشی‌ خود هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در ادامه طرح تحول در دولت دوازدهم نقشه راهی در حوزه درمان برای بیمارستان‌های کشور تهیه شده تا بیمارستان ها نقاط‌ ضعف را شناسایی و با برنامه‌ریزی درست خلأها‌ و ضعف‌های خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/

انجام ۱۳۰ میلیون ویزیت ٣٥٠٠ تومانى در طرح تحول سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.