«عبدالعزیز مهجور» شاعر افغانستانی در دهلی‌نو درگذشت

«محمدعبدالعزیز مهجور»، شاعر و بیدل‌شناس افغانستانی در سن 72 سالگی در دهلی هند درگذشت.

«عبدالعزیز مهجور» شاعر افغانستانی در دهلی‌نو درگذشتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدعبدالعزیز مهجور»، شاعر و بیدل‌شناس افغانستانی صبح امروز به علت بیماری‌ در سن 72 سالگی در دهلی هند درگذشت.

استاد مهجور در سال 1324 خورشیدی در شهر قندهار افغانستان دیده به جهان گشود، در کودکی به زادگاه اصلی‌اش کابل آمد و دور آموزش و پرورش را در مدرسه عاشقان و عارفان و امانی فراگرفت.

وی در دور عالی مدرسه راه پدرش استاد محمدعبدالحمید اسیر «قندی‌آغا» را در پیش گرفت، به بیدل‌شناسی رو آورد و به مطالعه کتاب‌هایی که از پدرش در این باره به جا مانده بود پرداخت و در هر جا درباره هنر بیدل سخن می‌گفت.

استاد مهجور، پس از فراغت از مدرسه به دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل راه یافت و پس از آن در سمت‌های در داخل و خارج از کشور کار کرد.

این بیدل‌شناس در 3 دهه اخیر عمرش مقاله‌های ادبی می‌نوشت و شعرهای عرفانی می‌سرود که در مجله‌ها، روزنامه‌ها گوناگون منتشر می‌شد.

استاد محمدعبدالعزیز مهجور، در سال 1381 خورشیدی در نشست جهانی درباره ابوالمعانی عبدالقادر بیدل، به دانشگاه اسلامی ملی در شهر دهلی هند دعوت شد و در این نشست دکتری افتخاری بیدل شناسی به وی اهدا شد.

سلام وطندار نوشت: پیکر استاد مهجور، امروز از دهلی به کابل منتقل خواهد شد.

/انتهای پیام/

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار