حزب ملی پاکستان خواهان تغییر سیاست های منفی اسلام آباد در برابر کابل شد

حزب ملی عوامی پاکستان با انتقاد از سیاست‎های منفی اسلام آباد در برابر افغانستان خواهان تغییر این سیاست ها شد.

حزب ملی پاکستان خواهان تغییر سیاست های منفی اسلام آباد در برابر کابل شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بشرا گوهر، معاون این حزب در دومین روز نشست گفت و گوهای افغانستان و آسیای میانه که در بامیان برگزار شده بود،اظهار داشت که اگر اسلام آباد سیاست‎‏های منفی‎‌اش را در برابر افغانستان تغییر ندهد، خودش در آتش هراس افگنی خواهد سوخت.

وی افزود: اگر ما اجازه دهیم خاک ما توسط گروه های دهشت افگن- که خوب و بد ندارند، استفاده شود، آنان خاک ما را استفاده می کنند.

بشرا گوهر مصالحه با طالبان را به معنای مشروعیت دادن به این گروه می داند.

وی تاکید کرد:آن‏هایی که دست شان به خون بی گناهان رنگین است، باید با آن‏ها قانونی بر خورد شود، نه این که با آنان مذاکره شود.

در این نشست شورای عالی صلح حاکم نشدن قانون و نقش داشتن زورمندان و مافیای مواد مخدر در حکومت را ازعلت های برقرار نشدن صلح و ثبات در کشور می‏گوید.

حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح بیان داشت: هرکس که تفنگ داشت، معلوم دار، قدرت دارد! هرکس که پول بیشتر داشت، قدرت بیشتر دارد. با تأسف در توزیع پول غیر عادلانه جامعه جهانی هم در این قسمت، دخیل بوده.

چهارمین نشست گفت وگوهای افغانستان و آسیای میانه در بامیان، پس از دو روز گفت وگو و رایزنی میان نماینده گان بیش از هفده کشور منطقه، امریکا، ناتو و سازمان ملل متحد با تأکید بر ایجاد هماهنگی منطقه یی در کار مبارزه با هراس افگنی و بهبود روابط میان کشورهای منطقه پایان یافت.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.