مقام کُرد عراقی: به احتمال 99 درصد ابوبکر بغدادی زنده است

یک مقام نظامی ارشد کُرد عراقی گفت به احتمال زیاد سرکرده گروه تروریستی داعش زنده است و در جایی در جنوب رقه در سوریه به سر می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد یک مقام ارشد کرد در مبارزه با تروریسم به این خبرگزاری گفت ۹۹ درصد مطمئن است که ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، زنده است و در جایی در جنوب رقه به سر می‌برد.

در پی مطرح شدن گمانه‌زنی‌هایی درباره هلاکت ابوبکر بغدادی، یک مسئول ارشد کردهای عراق در زمینه مبارزه با تروریسم روز دوشنبه گفت ۹۹ درصد مطمئن است که بغدادی زنده است و در جایی در جنوب شهر رقه سوریه زندگی می‌کند.

«لاهور طالبانی»، رئیس دستگاه اطلاعاتی اقلیم کردستان عراق، به این خبرگزاری گفت داعش نیز بعد از شکست، به شیوه‌ای شبیه گروه‌های وابسته به القاعده، به حملات ستیزه‌جویانه روی خواهد آورد.

به گفته وی، سرکردگان آینده داعش احتمالا افسران اطلاعاتی باشند که در زمان صدام دیکتاتور سابق عراق فعالیت می‌کردند. این افسران، مسئول تدوین راهبرد این گروه هستند.

این در حالیست که در روز 20 تیر، پایگاه اینترنتی سومریه نیوز به نقل از یک منبع محلی اعلام کرد گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه کوتاهی خبر مرگ سرکرده‌اش را تایید کرده است.

به گفته این منبع، که نخواست نامش فاش شود، داعش در این بیانیه با تایید کشته شدن ابوبکر بغدادی گفته است به زودی نام «خلیفه جدید» را اعلام خواهد کرد.

گروه تروریستی داعش همچنین در این بیانیه از عناصر خود خواسته است تا به «پایداری در مواضع» خود ادامه دهند.

این خبر در حالی منتشر شده است که داعش دو روز پیش، سخن گفتن درباره مرگ ابوبکر بغدادی را در تلعفر عراق ممنوع اعلام کرده بود.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، احتمالا در یکی از حملات هوایی نیروهای روس کشته شده است.

انتهای پیام/

مقام کرد از احتمال زنده بودن ابوبکر بغدادی خبر داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
بابا ما هم دوست داریم بجنگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۶
اوفففففففف زنده مرده زنده مرده کشتینمون بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ تير ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار