ستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت باید محیط کسب و کار را برای جوانان آماده کند

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: محیط کسب و کار ما محیطی نیست که یک مخترع بتواند به خوبی در آن به کار بپردازد در و اقع این کاری است که دولت باید محیط کسب و کار را برای جوانان آماده کند.

دولت باید محیط کسب و کار را برای جوانان آماده کندسورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو باخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: در حال حاضر اختراع عامل سوم و چهارم در کسب و کار محسوب می شود و مهم تر از آن افرادی هستند که برای تجاری سازی هزینه می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه محیط کسب و کار ما محیطی نیست که یک مخترع بتواند به خوبی در آن به کار بپردازد درو اقع این کاری است که دولت باید محیط کسب و کار را برای جوانان آماده کند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: ما بازاری برای مخترعان نداریم و دولت هیچ وقت نمی تواند خریدار محصولات مخترعان باشد و بخش خصوصی است که باعث شکل گیری این نوع بازارها می شود.

ستاری  با بیان اینکه باید سرمایه گذران در بخش خصوصی روی اختراع مخترعان سرمایه گذاری کنند ولی متاسفانه این محیط فراهم نشده، تصریح کرد:خوشبختانه در دو، سه سال اخیر اتفاقات خیلی خوبی در بخش خصوصی افتاده و اکنون بخش خصوصی به جای خرید زمین، سکه و دلار روی کارخانجات سیمان و فولاد سرمایه گذاری می کند.

وی یادآورشد:  آنچه شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه می‌دهد، محیط کسب و کار است، شرکتی که با تسهیلات رشد کند، در آینده نمی‌تواند به رقابت بپردازد، زیرا تسهیلات لازمه رشد نیست، بلکه شرکت‌ها برای رشد باید بستر مناسب و محیط کسب و کار مناسب داشته باشند و این اتفاق در حال رخ دادن است که محیط کسب و کار مناسب توسعه می‌یابد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۶
اگر این دولت ................... داشت جلوی بستن شرکتهای که در حال کار بودن را میگرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۶
اگر این دولت ................... داشت جلوی بستن شرکتهای که در حال کار بودن را میگرفت .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
خارجی ها نفت ندارن//از راه فروش تولیدات صنعتی پول در میارن و برا علم ارزش قائلند// اینجا سود سپردهای بلند مدت و فروش نفت /علم هم بزار در کوزه وابش را بخور
آخرین اخبار