«پشت دیوار 47» چه می‌گذرد؟

«پشت دیوار 47» مستندی برای نشان دادن استعدادهای نهفته در وجود بچه‌هایی است که تنها یک کروموزم بیشتر دارند.

جابر مطهری‌زاده کارگردان مستند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر جدیدش گفت: مستند جدیدی به نام «پشت دیوار 47» را مدتی است کلید زدم و تا به امروز حدود 80 درصد از کار را فیلمبرداری کردم، این مستند همان طور که از اسمش پیداست در خصوص بچه‌هایی با مشکل سندروم داون است .

وی در ادامه به موضوعات مختلفی که در این مستند با آن روبه‌رو می‌شویم، اظهار داشت: اين مستند حول سه موضوع مهم می‌چرخد که اولين موضوعی که این بچه‌ها با آن رو‌به‌رو هستند، نگاه متفاوتی است که از سوی مردم به آنها می‌شود و من در این کار سعی کردم تا با نشان دادن استعدادهای بی‌نظیر این افراد قدری از این نگاه‌ها بکاهم، همچنین موضوع دیگری که در این مستند به آن اشاره کردم؛ امکانات محدودی چون «آموزش» است كه اكثر اين افراد از آن محرومند و فكر جدی و اساسی برای اين نيازشان نشده است.

مطهری‌زاده در ادامه به مشکل دیگری اشاره کرد و بیان کرد: البته نيازهای پزشكی هم از دیگر مشکلات این افراد است كه خيلی از خانواده‌ها به لحاظ مالی توانايی پرداخت هزينه درمان مشكلاتی را كه برخی از سندروم داونی‌ها دچار آن هستند، ندارند و به همين دليل خيلی زود فوت می‌كنند.

وی در خصوص تاسیس موسسه‌ای به نام «دیوار 47» تصریح کرد: مجموعه «ديوار ٤٧» موسسه‌ای است كه خانوم دكتر آزاده عباس‌زاده به تنهايی اين مجموعه را راه‌اندازی کرده و حدود 10 سال است كه به حمايت از افراد مبتلا به سندروم داون مشغول است. اما واقعيت اين است كه افرادی مثل دكتر عباس‌زاده نياز به حمايت دارند و يک شخص تا چند سال می‌تواند از اين افراد حمايت كند، تيم‌های ورزشی تشكيل بدهند و يا كمک‌های پزشکی ارائه دهد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: فیلمبرداری این کار همچنان ادامه دارد و من تمام تلاشم را می‌کنم تا این اثر را در جشنواره سینما حقیقت نمایش دهم.

گفتنی است؛ عوامل اين مستند عبارتند از:

مجری طرح و كارگردان: جابر مطهری‌زاده، تهيه‌كننده: مهدی مطهر، فيلمبردار: جواد رزاقی‌زاده، صدابردار: داود قلی‌پور، توليد: محمدعلی ربيعی، هادی زمانی، دستيار فيلمبردار: عارف ندايی

 

انتهای پیام/

مستند «پشت دیوار 47» درباره کودکان مبتلا به سندروم داون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.