نعمت زاده مطرح کرد؛

پس از برجام هیچ مانع همکاری با خارجی ها وجود ندارد/نوآوری شاه كلید توسعه صنعت است

وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: پس از برجام هیچ مانعی برای همكاری با شركت های خارجی در بخش های صنعت،تجارت،همكاری های علمی و فنی و انتقال تكنولوژی نداریم .

پس از برجام هیچ مانع همکاری با خارجی ها وجود ندارد/نوآوری شاه كلید توسعه صنعت استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن وتجارت در مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر گفت: مركز تحقیقات موتور خودرو تلاش زیادی برای ساخت و تولید این موتور انجام داد و سرانجام با همت و همكاری با  همتایان خارجی، تولید این موتور میسر شد.

وی افزود: در صنعت حق نداریم استراحت كنیم و باید خود را با سرعت پیشرفت تكنولوژی روز دنیا همگام سازیم.

وزیر صنعت تصریح كرد: نوآوری بحث جدی در صنعت است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته و استفاده و همكاری با شركتهای دانش بنیان كه در چند سال گذشته بیشتر شده، حركت مناسبی در جهت نوآوری و ابتكار در صنعت بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام در حوزه صنعت اظهار داشت: برجام همه چیز به همراه آورده و پس از آن هیچ مانعی برای همكاری با شركت های خارجی در بخش های صنعت، تجارت، همكاری های علمی و فنی و انتقال تكنولوژی نداریم .

نعمت زاده افزود: البته برخی مشكلات بانكی و اقتصادی هنوز وجود دارد كه دلایل آن همه ایران هراسی است .

نعمت زاده بیان كرد: در همكاری های مشتركی در حال انجام است موضوع رفع موانع و مشكلات بانكی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و این موضوع در كمیسیون مشترک با ویتنام و مشاركت با قزاقستان مورد تأكید قرار گرفت.

وی با بیان اینكه موتور ملی سه سیلندر با همكاری دولت اتریش انجام شد، گفت: اتریش همیشه دوست و یار ایران بوده و در زمینه های مختلف بویژه در بخش علمی و فنی و تحقیقات و فناوری همكاری مناسبی صورت گرفته و در حال انجام است.

نعمت زاده تاكید كرد: نوآوری شاه كلید توسعه صنعت است و اگر بتوانیم از تمام استعداد و ظرفیت خود بویژه در صنعت خودروسازی استفاده كنیم، می‌توانیم پیشرفت دو چندانی داشته باشیم.

وی با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص صرفه جویی در مصرف، گفت: این امر مورد توجه صنایع بوده و این موتور ملی در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی و تولید شده است.

نعمت زاده گفت: بحث انعقاد قرارداد با قطعه سازان داخلی باید زودتر انجام شود و همان سهم ٥٤ درصدی برای ابتدا مناسب است.

وزیر صنعت در پایان تاكید كرد: باید از تجارب دیگران استفاده كنیم و اگر نیاز به انتقال دانش فنی و مذاكره با شركای خارجی وجود دارد به سرعت انجام پذیرد تا شاهد اتفاقات خوب در صنعت خودرو سازی باشیم.

انتهای پیام/

ساخت موتور ملی در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
بایدبا افزایش کیفیت تولیدات داخلی صنعت رو تقویت کنیم
آخرین اخبار